اتو و حالت دهنده مو

چگونه استفاده ای درست و بی خطر از اتوی مو داشته باشیم؟

 

اتو مو
اتو موی خوب

در این مطلب از ارشاکو، روش درست استفاده از اتوی مو را خواهید آموخت. با ارشاکو همراه باشید. . .

 

برای خوش حالت کردن و زیبا نمودن موها روش های گوناگونی وجود دارد که یکی از روش های خوب ، استفاده از اتوی مو می باشد. اتو مو وسیله ای است که از آن برای صاف کردن موها استفاده می کنند. البته هر شخصی با توجه به جنس و حالت موهای اش از اتوی مو استفاده می کند. برای مثال صاف کردن موهای فر ، زمان بیش تری نسبت به موهای موج دار لازم دارد یا این که موهای فر را باید با حرارت بالاتری اتو کشید ، اما موهای صافی که فقط موج دارند ، حرارت و زمان کم تری می خواهد.

چگونه موها را اتو کنید ؟

ابتدا موها را با شامپوی مناسب بشویید

برای استفاده از دستگاه اتو مو،ابتدا موها را با شامپوی مناسب شسته و از نرم کننده های مو استفاده کنید. قبل از اتو کشیدن،حتما آب موها را به طور کامل بگیرید و با سشوار خشک کنید.

البته اتوی موی سرامیکی حرفه ای، یون های منفی و حرارت مادون قرمز تولید می کند که هنگام صاف کردن موها، رطوبت آنها را حفظ می کند.در این مورد خرید یک محصول با کیفیت مثل اتو مو بابلیس یا برند های حرفه ای دیگر میتواند به سلامت بیشتر موهای شما در حین استفاده کمک کند .

بر روی اتوی مو، در کنار کلید ON یک قسمت مدرج هم برای تنظیم میزان حرارت وجود دارد که می توانید با آن درجه حرارت مورد نظر خود را تنظیم کنید. قسمت های ضخیم تر و وزوزی تر موها حرارت بیشتری لازم دارد. اگر موهای تان نازک و شکننده است، برای جلوگیری از آسیب دیدن آن ها، مطمئن شوید که اتو را روی حرارت کم تنظیم کرده اید.

قبل از اتوی مو از واکس مو استفاده کنید

برای موهای تقریباً صافی که فقط موج دارند و می خواهید آن ها را صاف کنید حتماً قبل از اتو، مقداری واکس مو یا کرم مو به نوک انگشتان زده و به همه جای موها بمالید تا پوششی بین موی شما و اتو قرار بگیرد و از سوختن موها جلوگیری کند، چون که این موها نسبت به موهای فر، شکننده تر و ضعیف هستند و مقاومت کمتری دارند، اما در مورد موهای فر، قبل از اتو فقط از براق کننده ها استفاده شود و از واکس و کرم مو بعد از اتو، آن هم برای گرفتن خورده موهای روی سر و مو خوره ها، به مقدار خیلی کم کف دست ها زده و روی موها بکشید. ( استفاده ی مقدار زیادی از واکس و کرم بعد از اتو در موهای فر، موها را وز می کند و قبل از آن هم در صاف کردن موها شما را دچار مشکل می سازد.)

برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن همه ی موها با لایه های نازک، مقدار کمی واکس مو را کف دست ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه های ضخیم تر مو آن ها را اتو کنید تا کاملاً لخت و صاف شوند.

موهای تان را به چند قسمت تقسیم کنید

تعداد این قسمت ها به ضخامت موهای شما بستگی دارد. قسمتی را که در حال حاضر استفاده نمی کنید، با سنجاق یا کلیپس ببندید تا هر بخش را به طور جداگانه صاف کنید.

یک راه آسان برای آن، این است که همه قسمت هایی را که در حال حاضر استفاده نمی کنید، بالای سرتان یا پشت شانه های تان جمع کنید، سپس هر بخش را برای صاف کردن، به طور جداگانه جلوی شانه تان بیاورید.

اتو را تا حدی به ریشه هر قسمت از موهایتان نزدیک کنید که پوست سرتان را نسوزانید، یعنی این که که صاف کردن موها را باید با فاصله از پوست سرتان شروع کنید.

اتو مو
اتو موی با کیفیت

اتو مو را محکم ببندید

سپس اتو را محکم ببندید تا دو طرف داغ اتو با موهایتان در تماس باشد و موهای تان بین آن قرار بگیرد. اتو را خیلی محکم نگیرید، زیرا یک خط مرزی در بالای موهای تان، محلی که صاف کردن را از آنجا شروع کرده اید، ایجاد می کند. به علاوه اتو را به مدت طولانی در یک نقطه نگه ندارید که این کار هم روی موهایتان خط می اندازد.

اتو مو را در طول موهای تان پایین بکشید

این حرکت شما باید یک حرکت رفت و برگشت روان و ثابت از ریشه ی موها تا انتهای آن باشد. مهم ترین قسمت این روش این است که اتو را روی هر بخش از موها به مدت طولانی نگه ندارید. انجام این کار می تواند به موهای تان آسیب برساند و چین های نازیبایی روی آن ایجاد می کند.

اگر موهایتان مستعد وز شدن است، بلافاصله بعد از صاف کردن هر قسمت، روی آن اسپری یا سرم مو بزنید. از استفاده کردن از این مواد قبل از صاف کردن موها خودداری کنید، چرا که ممکن است با فرایند صاف کردن موها تداخل داشته باشد و روی آن اثر منفی بگذارد و هم چنین باعث آسیب رسیدن به موها یا اتو شود.

هر بخش را چندین بار اتو بکشید تا موهایتان کاملاً صاف شود. بسته به ضخامت موهای تان، ممکن است فقط یکبار اتو کشیدن کافی باشد، یا اینکه مجبور باشید هر قسمت را چندین بار اتو بکشید.

هم چنین قدرت اتوی مو هم تعیین کننده تعداد دفعات لازم برای اتو کشیدن قسمت خاصی از موهای تان است.

با تنظیم درجه حرارت پایین تر، مجبورید هر قسمت از موهایتان را دفعات بیشتری اتو بکشید.

اگر دیدید که از اتو بخار بلند می شود مضطرب نشوید؛ بخار در نتیجه تماس سرامیک داغ با هر گونه رطوبت باقی مانده روی موهای تان ایجاد می شود. با این حال اگر بوی سوختگی مو را احساس کردید، بلافاصله حرارت اتو را کم کنید.پیشنهاد می کنم برای داشتن اتوموی اورجینال و با دوام از فروشگاه ارشاکو بهره مند شوید.

نکات مهم در اتو کردن مو :

اتو موی با دوام
اتو موی با دوام

از یک شانه استفاده کنید. وقتی دارید یک قسمت را صاف می کنید، با استفاده از یک شانه دندانه ریز، نیم اینچ پایین تر از قسمتی که اتو می کنید را شانه کنید و به پایین بروید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از اتو، موهای تان تمیز، خشک و برس کشیده شده است.

سعی کنید زیاد به موهای تان دست نزنید، انگشتان تان می تواند چربی زیادی تولید کند.

برای احتیاط و ایمنی، همیشه اتوی خود را پس از استفاده، خاموش کنید. اتویی که به صورت روشن به حال خود رها شده باشد، یا ممکن است بشکند و یا موجب آتش سوزی شود.

وقتی از اتو در نزدیکی گردن و گوش تان استفاده می کنید مواظب باشید، چون به راحتی می توانید دچار سوختگی شوید.

برای جلوگیری از چین خوردن موهای تان، اتو را در یک نقطه نگه ندارید و مدام آن را از بالا و قسمت ریشه ها به طرف پایین موهایتان حرکت دهید.

اتوی مو بسیار داغ است. آن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

استفاده ی مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد می شود، پس بهتر است تنها در مواقع خاص و گاهی اوقات این کار را انجام دهید آن هم با استفاده از یک اتو مو خوب .

موهای رنگ و هایلایت و مش شده را حتماً قبل از اتو با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ مقاومت مو را در برابر حرارت کم می کند و به راحتی با گرم شدن موها،آن ها از وسط شکسته و می ریزند.

برای موهای خیلی فر چه طبیعی و چه رنگ شده، بعد از شستشوی موها و قبل از اتو، حتماً از نرم کننده استفاده کنید تا موها راحت تر صاف شوند، ولی در مورد موهای نازک یا حالت دار توصیه نمی شود.

از زدن ژل مو یا تافت و مواد چسبنده بعد از اتو کشیدن موها خودداری کنید، مگر در موارد شینیون یا مدل های فانتزی خاص که باید مو سفت و چسبنده شود.

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با ما مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/استفاده-درست-و-بی-خطر-از-اتوی-مو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا