گریم و میکاپ

همه چیز درباره خون مصنوعی و راهنمای خرید بهترین خون مصنوعی گریم

شما هم تا به حال شاهد صحنه های خون آلود در سینما و تلویزیون بوده اید و اولین بار نیست که نام خون مصنوعی را میشنوید .در ادامه به بررسی این محصول خواهیم پرداخت و ابتدا به سراغ بیان تاریخچه خواهیم رفت سپس بهترین برندهای سازنده خون مصنوعی را معرفی خواهیم کرد .

تاریخچه

خون مصنوعی در سینما و تئاتر در دنیا جایگاه ویژه ای دارد و تولید بسیاری از صحنه های فیلم ها ترسناک یا اکشن به وجود آن بستگی دارد .برای اولین بار یک تئاتر در پاریس به نام گرند گینو (Grand Guinol) از خون مصنوعی استفاده کرد و مدتی نگذشت که این محل تبدیل به یک تئاتر پر بازدید و جذاب برای گردشگران و اهالی پاریس شد .هر کس که طرفدار دیدن ماده قرمز رنگ بود به این تئاتر میرفت و از آن لذت میبرد چرا که برای اولین بار این صحنه ها شبیه سازی میشدند .
تئاتر گرند گینو برای ساخت خون مصنوعی خود از گلیسیرین و رنگی که از نوعی کردم قرمز تهیه میشد استفاده میکرد .تهیه رنگ از این دو ماده هزینه زیادی داشت چرا که خود گلیسیرین نوعی الکل گرانقیمت به حساب می آید که در صنایع آرایشی و بهداشتی بسیار مورد استفاده است و علاوه بر این تهیه پودر قرمز رنگ از کرم مورد نظر کاری دشوار و پر هزینه بود .
برای خلق صحنه های خون آلود در تلویزیون نیاز به زحمت زیادی نبود چرا که در تلویزیون سیاه و سفید رنگ خون استفاده شده چندان تفاوتی نداشت و به هر حال به رنگ سیاه نشان داده میشد .آلفرد هیچکاک برای خلق آثار خود که در آن باید از خون استفاده میکرد ،شربت شکلات را جایگزین کرد .شربت شکلات قیمت بالایی نداشت و همانطور که گفته شد رنگ تیره ای داشت که همین برای یک اثر خون آلود در تلویزیون کافی بود .


بعد از گرند گینو فرمول دیگری برای خون مصنوعی پا به عرصه وجود گذاشت .اینبار این ماده در انگلستان و توسط یک داروساز بازنشسته به نام جان تینگیت (John Tinegate) خلق شد و نام آن را خون گنزینگتون (Kensington Gore) گذاشتند .این اسم برگرفته از نام خیابانی در لندن است .از خون کنزینگتون برای اولین بار در خلق صحنه های وحشت در فیلم فرانکنشتاین استفاده شد و سپس در فیلم هایی چون دراکولا ،جشن خون و …
خون کنزینگتون نسبت به خون گرند گینو مقرون به صرفه تر بود زیرا در ساخت آن از شربت نیشکر ،رنگ قرمز و مواد افزودنی دیگر استفاده میشد .وجود شربت نیشکر به جای گلیسیرین ،قیمت تمام شده برای این محصول را کاهش میداد .
ایرادی که به فرمول کنزینگتون وارد بود ،درخشش و رنگ روشن آن بود که بعدها موجب کمرنگ شدن آن شد .خون کنزینگتون تا اوایل دهه 70 مورد استفاده بود تا اینکه هنرمند دنیای گریم هالیوود به نام دیک اسمیت (Dick Smith) یک فرمول مناسب برای خون مصنوعی پیدا کرد و از آن در فیلم هایی چون پدرخوانده ،جن گیر ،راننده تاکسی و … استفاده شد .
در فرمول خون اسمیت شربت ذرت جایگزین شربت نیشکر شد و دو ماده دیگر به نام متیل پارابن (به عنوان نگهدارنده در مواد آرایشی) و مایع ظهور فیلم عکاسی هم به کار میرفت .متیل پارابن مشکل خاصی ایجاد نمیکرد اما مایع ظهور فیلم سمی بود و ضمناً قیمت بالایی داشت .این فرمول در زمان خود بسیار پرکاربرد بود و فیلم های زیادی را با استفاده از آن تولید کردند .


فرمول های خونی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند حاوی ترکیبات متفاوتی هستند ولی غالباً تغییر شکل یافته هایی از فرمول دیک اسمیت هستند که فاقد پارابن و مایع ظهور فیلم میباشند .مشخصه بارزی که اکثر خون های مصنوعی دارند ،قابل خوردن بود آنهاست .این ویژگی به دلیل اینکه ممکن است خون وارد دهان بازیگران شود بسیار مهم است .اما خون هایی هم وجود دارند که صرفاً برای مصرف خارجی هستند و نباید به هیچ عنوان خورده شوند .
خون های مصنوعی که در حال حاضر در سینما استفاده میشوند دارای تناژ رنگی متفاوتی هستند .در رخی صحنه ها نیاز است تا برای خون لخته شده از رنگ تیره خون استفاده شود و در برخی دیگر باید از رنگ های روشن تر برای نمایش خون تازه استفاده کرد .کویینتین تارونتینو در فیلم بیل را بکش 1 از 100 لیتر خون با تناژ رنگی مختلف استفاده کرد تا بتواند صحنه های جذابی را خلق کند .
علاوه بر موارد گفته شده ،خون های مصنوعی باید در انواع چسبناک یا غیر چسبناک تولید شوند تا بتوان برای نمایش انواع زخم و جراحت از آن استفاده کرد .در گذشته برای ایجاد چسبندگی از نوعی آبنبات ژله ای در تهیه خون ها استفاده میشد .

چرا از خون طبیعی استفاده نمیشود ؟

پاسخ های متعدیدی میتوان به این سوال داد از جمله اینکه : خون طبیعی ارزش بالایی دارد و برای موارد مهمی در پزشکی استفاده میشود که میتواند جان بیماران زیادی را از مرگ نجات دهد .دلیل دوم اینکه حتی اگر مقدار زیادی خون در دسترس داشتیم هم نمیتوانستیم از آن در سینما استفاده کنیم چرا که خون طبیعی در معرض هوا به سرعت لخته میشود و استفاده دوباره و دوباره از آن ناممکن است .دلیل سوم رقیق بودن بیش از حد خون طبیعی است ،خون به اندازه کافی چسبندگی ندارد که بتوان آن را روی پوست نگه داشت و به سرعت فرومیریزد .

بهترین برندهای خون مصنوعی و تاریخچه آنها

یکی از بهترین برندهای تولید کننده خون مصنوعی در دنیا برند مرون میباشد که توسط مرون ملیک (Mehron Melik) در سال 1927 تاسیس شد .این کمپانی در ابتدا فقط یک فروشگاه بسیار کوچک در آمریکا و در تاتر خیابانی در نیویورک بود .عجیب نیست که بگوییم مرون برند بهترین میکاپ آرتیست های سینما ،تئاتر ،تلویزیون ،رقص ها و … بوده است .مغازه کوچکی که صرفاً به چند متر محدود میشد کم کم آوازه اش در سراسر آمریکا پیچید و محصولاتش در بیشتر محافل هنری مورد استفاده قرار گرفت .خون مصنوعی مرون از جمله تولیداتی بود که در سال های پس از آغاز فعالیت این برند بسیار مورد توجه قرار گرفت .
یکی از شاخه هایی که برند مرون در آن فعالیت خوبی داشته و دارد شاخه تولید لوازم گریم برای عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت است .این برند فعالیت خود را در طی بازه زمانی مشخصی بیشتر بر روی این متمرکز کرد که لوازم گریم و میکاپش را طوری طراحی کند تا جلوی دوربین ها بهتر و طبیعی تر جلوه کنند ،از این رو سیل عظیم تری از مشتریان به سمتش روانه شدند .
همچنین برندی که مرون ملیک آن را بنا کرد طراح و تولید کننده لوازم گریم برای خلق کاراکترهای ویژه هم میباشد .این ابزار محدود به سینما نیست و برای تلویزیون و تئاتر هم کاربرد دارد .از شخصیت هایی که با این ابزار پا به عرصه وجود گذاشتند میتوان گروه بلو من ،مرد پرنده ،شرک موزیکال ،شبح اپرا و … را نام برد .
مرون در طی سالهای گذشته پیشرفت شگفت انگیزی کرد و توانست حیطه کاری خود را به لوازم آرایشی و میکاپ،گریم سینما و تئاتر و حتی لباس نیز گسترش دهد .این برند در گذشته و در دهه های 50 و 60 میلادی طراح و تهیه کننده لباس هنرمندانی چون الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) ،لنا هورن (Lena Horne) ،لوسیل بال (Lucille Ball) و … بوده است .

دومین برندی که در دنیا در زمینه تولید خون مصنوعی و لوازم گریم جزء بهترین هاست برند بن نای (Ben Nye) میباشد .این برند از حدود 50 سال پیش تا به حال در زمینه تولید محصولات گریم و لوازم آرایشی فعالیت دارد .
بن نای در واقع یک تجارت خانوادگی است که محصولات آن در سراسر دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است .بن نای در ابتدا یک میکاپ آرتیست محبوب بود که در طول 4 سال پیشنهاداتی بالغ بر 500 گریم داشت .او کسب و کار کوچک خود را از لس آنجلس آغاز کرد و کم کم به وسعت آن افزود .پس از مرگ بن نای ،پسرش به نام دانا نای (Dana Nye) ادامه راه پدرش را رفت و هم اکنون این کمپانی به دست او اداره میشود .خون مصنوعی بن نای در سراسر دنیا بسیار مورد توجه است و این محبوبیت را مدیون موسس خود یعنی پدر دانا بن نای میباشد .

این دو برند معرفی شده در کل دنیا مورد توجه بسیاری از میکاپ آرتیست ها و گریمورهای سینما ،تئاتر و تلویزیون قرار دارند .شهرت و کیفیت این دو به تمام کشورهای دیگر سفر کرده و تعداد بسیار زیادی مصرف کننده در دنیا دارد .در ادامه به معرفی چند محصول از این دو برند میپردازیم و شما میتوانید برای خرید خون مصنوعی هر کدام بر روی لینک خرید کلیک کنید .

1- خون مصنوعی مرون رنگ تیره 

2- خون مصنوعی مرون رنگ روشن

3- خون مصنوعی مرون به رنگ تیره سیاهرگی و حجم 475 میل 

4- خون مصنوعی ژلی بن نای

5- خون مصنوعی بن نای در حجم 473 میل و 236 میل

6- خون مصنوعی غلیظ بن نای

منبع : مجله اینترنتی ارشاکو

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/همه-چیز-درباره-خون-مصنوعی-و-راهنمای-خری/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا