مادر و کودک

نکاتی در مورد انتخاب لباس برای نوزاد

اغلب مادران جوان که در انتظار به دنیا آمدن فرزند اول خود هستند برای خرید سیسمونی و وسایل نوزاد به بازار های رنگارنگ مراجعه کرده و با دیدن انواع و اقسام این اجناس جذاب ذوق زده میشوند .لباس های رنگارنگ با طرح و نقش هی دلربا که هر کسی شیفته آنها میشود ،بعد از خرید کردن لباس و شلوار و سرهمی نوزادی و خوشحالی بابت آنها ،خرید ها را در کمد لباس های نوزاد قرار میدهید .اما مدتی بعد از به دنیا آمدن فرزندتان به این نتیجه میرسید که او بسیار زود رشد کرده ،در شش ماهگی وزن او دو برابر ،در نه ماهگی سه برابر شده و قد او 50 درصد رشد کرده است .اینجاست که متوجه خواهید شد لباس هایی که خریده اید یا بدون استفاده مانده اند و یا هر کدام را دو بار شسته اید و حالا اندازه نوزادتان نیستند .اینطور خرید کردن جز هزینه اضافی و صرف وقت بیهوده فایده دیگری ندارد ،در ادامه همراه ما باشید تا نکات خریدن لباس برای نوزادان را به شما بگوییم .

1 – متناسب با فصل تولد خرید کنید : به عنوان مثال اگر نوزاد شما متولد آخر زمستان است نیازی نیست که برای او زیاد لباس های زمستانی بخرید بلکه او بیشتر به لباس های بهاری نیاز دارد .در عوض لباس های گرم و مخصوص سرما را برای 6 تا 1 سالگی نیاز دارد .

2 – مناسب با رشد کودک لباس بخرید : همانطور که گفتیم کودکان در ابتدای تولد رشد زیادی ندارند پس برای سه ماهه اول زندگی خود نیاز به لباس های زیادی ندارند .برای این بازه زمانی 3 یا 4 دست لباس راحتی و بلوز شلوار به همراه چند زیرپوش زیر دکمه ای کافی است اما در عوض برای 6 تا 12 ماهگی که کودک غذا خوردن را آغاز میکند و علاوه بر رشد زیاد مدام لباس های خود را کثیف میکند شما باید لباس های بیشتری تهیه کنید .

3 – زیرپوش زیر دکمه دار را دریابید : این زیر پوش ها از چند جهت برای نوزاد شما مناسب هستند ،یکی این که به خوبی پهلو های نوزاد را میپوشاند ،دوم این که در زیر پوشک بسته شده و مانع شل یا آویزان شدن پوشک میشود ،سوم اینکه وقتی میخواهید نوزادتان را بغل کنید دائم مجبور نیستید مراقب بالا نرفتن زیرپوش باشید و سوم اینکه در فصول سرد میتوانید بر روی یک زیرپوش زیر دکمه دار یک بلوز تن نوزاد کنید و اینطور بدن او گرم تر خواهد بود .

4 – در خرید سرهمی کمی مراقب باشید : اگر سرهمی برای نوزادتان میخرید بهتر است از نوع جوراب دار نباشد زیرا هم کودک بعد از قد کشیدن در آن احساس راحتی نخواهد کرد و هم به طور کلی این سرهمی ها زیاد برای نوزادان خوشایند نبوده و در آن ناراحتند .

5 – خرید ست های چند تکه را محدود کنید : تعدادی از اقلام این ست ها بلا استفاده هستند و اصلا برای نوزاد کاربردی ندارند پس بهتر است یا آنها را نخرید و یا خرید آنها را بسیار محدود کنید .

6 – خرید کلاه برای نوزاد زیر یک ماه : نوزادان تا سن 1 ماهگی ملاج نرمی دارند به همین دلیل هم باید از سرما حفظ شوند و گرم بمانند و هم پوشیده باشند تا کودکان بزرگتر از سر کنجکاوی به آن دست نزنند .پس در این بازه زمانی نوزاد شما به یک کلاه نخی نیاز دارد .

7 – لباس مهمانی : نوزادان به ندرت به مهمانی میروند و اغلب وقت خود را در خانه سپری میکنند پس لطفا زیادی مجذوب رنگ و لعاب این لباس های زیبا نشوید و کمی خود را کنترل کنید !دو دست لباس مهمانی برای نوزاد شما کافی است و از آنجایی که نوزادان زود رشد میکنند پس بهتر است همان موقع که مهمانی پیش آمد به فراخور سن نوزاد برای او لباس بخرید .

8 – لباس های یقه فرشته مناسب ترند : سر نوزادان نسبت به تن آنها کمی بزرگ است و ممکن است موقع پوشیدن لباس اذیت شوند پس ترجیحا برای آنها لباس های یقه فرشته بگیرید تا هم زیباتر شوند و هم پوشیدن آن راحتتر است .

9 – خرید جوراب : در انتخاب جوراب برای نوزادتان به فکر پوست حساس او هم باشید .نوزادان پوست بسیار حساسی دارند و ممکن است کش جورابشان آنها را آزار دهد و شما باید در انتخاب آن دقت بیشتری نمایید .

10 – جایی هم برای لباس های هدیه بگذارید : این را در نظر بگیرید که بعد از تولد نوزادتان افرادی برای دیدن او خواهند آمد و ممکن است لباس های زیادی برای او هدیه بیاورند پس به فکر آنها هم باشید .

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با ما مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا