گوناگون

گوگل خودروی پرنده خواهد ساخت

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : گوگل رویای ساخت خودروهای پرنده را در سر می پروراند . این بار  لری پیج که از بنیانگذاران گوگل و یکی از افراد آینده‌نگر عصر تکنولوژی به حساب می‌آید، در پروژه‌ای مخفی به پشتیبانی مالی از دو شرکت استارت‌آپ در کالیفرنیا می‌پردازد.

شرکت «زی.آئرو»، یک شرکت نوپا در جنوب کالیفرنیاست که زمین‌هایی در منطقه‌ای کشاورزی در اختیار دارد و در‌ آن به آزمایش نمونه‌های خودروهای پرنده خود می‌پردازد.

فعالیت‌های این شرکت آن‌قدر پوشیده و غیرعلنی هستند که مردم منطقه در همسایگی سایت آزمایشی آن، مرتبا گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده اشیای پرنده عجیب را به پلیس می‌دهند. این اشیای گاهی شبیه به یک هواپیمای شخصی عجیب و گاهی شبیه به یک پرنده تک‌نفره قلبمه است!

 

رویای خودروی پرنده
رویای خودروی پرنده

 

زی.آئرو از سال ۲۰۱۳ فعالیت های خود در حوزه خودروهای پرنده را آغاز کرده است و حتی توانسته در یک مسابقه رکورد سرعت را هم بشکند.

سباستین ترون اداره شرکت کوچک  «کیتی هاوک» را عهده دار می باشد که  بنیانگذار آزمایشگاه‌های XLab برای گوگل است ، تمرکز این شرکت بر روی ساخت نوعی کوادکوپتر است که شباهت‌هایی به پهپاد مسافربری دارد .

رویای پیج برای این‌که آسمان‌ها هم مانند جاده‌ها پر از خودروهای شخصی شوند، ممکن است برایش به قیمت چند صد هزار دلار یا شاید چند میلیون دلار، سرمایه‌گذاری سوخته تمام شود.

براساس برآوردهای بلومبرگ از اطلاعات به دست‌آمده، پیج با سرمایه‌گذاری در دو شرکت کوچک رقیب و پشتیبانی مالی غیرعلنی در آنها قصد دارد از رقابت این دو به سود ساخت خودروی پرنده بهره بگیرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا