ورزش و سلامتی

گلوتامین بیست برای کمک به نگهداری عضلات عزیز شما,مبارزه کننده با استرس و تغذیه کننده ی بدنتان

گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید طبیعی موجود در بدن انسان است.گلوتامین بیش از ۶۰% از آمینو اسیدهای موجود در عضلات اسکلتی را تشکیل میدهد و غلیظترین آمینو اسید آزاد در خون است.گلوتامین میتواند به عنوان یک بلوک سازنده برای ایجاد پروتئین های بیشتر(برای عضله),یک منبع انرژی مستقیم برای ایجاد ATP(واحد انرژی بدن)یا به عنوان یک پیش ماده برای تشکیل گلوکز در بدن به کار رود.

از آنجایی که با فت عضله ای اسکلتی مسئول سوخت و ساز ۹۰% گلوتامین موجود در بدن است,در نتیجه بیشترین مصرف کنندگان گلوتامین در بدن معده,کبد ها و سیستم ایمنی بدن میباشند.از این رو گلوتامین برای عملکردهای بیوشیمیایی مختلفی از سوخت و ساز پروتئین گرفته تا تراوش های معده ای,عملکرد بهینه ی سیستم ایمنی و تنظیم تعادل اسید بدن حیاتی است.

از همه مهمتر,گلوتامین به عنوان یک آمینو اسید ضروری در نظر گرفته میشود به این معنا که میتواند در داخل بدن ساخته شود اما تحت شرایط فشار و استرس مانند فشار ورزش,محدودیت غذایی,آسیب و بیماری باید از طریق غذا یا مکمل ها تامین شود.

 

مطالعات اخیر مزایای مصرف مکمل نوشیدنی گلوتامین تحت شرایط فشار را بیان میکنند که عبارتند از:

محافظت از حجم عضله

فعالیت مکرر شرایط استرس میتواند اثرات ویرانگری بر روی حجم,قدرت و نیروی عضله ها داشته باشد.مطالعات بیان میکنند که گلوتامین نه تنها با افزایش ذخیره ی نیتروژن از کاتابولیسم عضله جلوگیری میکند بلکه همچنین رشد عضله ای را نیز با تحریک ترشح هورمون رشد افزایش میدهد.از عضله های گران بهای شما محافظت میکند!

بازیابی و ترمیم سریعتر عضله

ورزش شدید میتواند باعث آسیب به بافت عضله ای شود که عکس العمل التهابی را افزایش میدهد و باعث شروع شدن ترمیم و درد عضله میشود.گلوتامین میتواند سرعت بازیابی را افزایش داده و رشد عضله را با افزایش ذخیره های غذایی در کبد و عضله ها تغذیه کند و همچنین سلول های فعال ایمنی را تغذیه میکند تا ترمیم و رشد ضعله ای سریع را افزایش دهد.قویتر و سریعتر بازیابی میشوید.

افزایش شدید عملکرد

ورزش های شدید میتوانند به خاطر فقدان منابع انرژی ضروری و تولید لاکتیک اسید باعث خستگی سریع(مشکل عضله ای)شوند.چون گلوتامین میتواند هم به عنوان منبع انرژی و هم یک نابود کننده ی لاکتیک اسید عمل کند,مطالعات بیان میکنند که ممکن است همچنین باعث تاخیر خستگی عضله ای شود.شدیدتر برای مدت بیشتری ورزش کنید!

پشتیبانی از عملکرد ایمنی و سلامتی مجرای GI

گلوتامین یک منبع سوخت حیاتی برای سیستم ایمنی و معده است که به حفظ سلامتی مجرای GI کمک میکند.پشتیبانی کننده از سلامتی و انرژی زا.

چقدر و چه موقع باید مصرف کرد؟

چون معده و سیستم ایمنی در طول بازه های زمانی بازیابی و خواب فعال ترین اعضای بدن هستند,بنابراین بهتر است که گلوتامین را پس از ورزش های شدید و قبل از خواب مصرف کنید.همراه با غذاها/مایعات خنک یا در دمای اتاق مصرف کنید.گرم نکنید.

 

  • برای حفاظت از عضله و بازیابی از ورزش وعده های ۳x6 گرمی را برای ۱۸g/day مصرف کنید.
  • تحت شرایط شدیدا استرس و فشار زا و/یا مشکلات GI از وعده های ۵x6g برای ۳۰g/day استفاده کنید.

چون گلوتامین دارای سرعت زیاد تغییر و تبدیل میباشد,مصرف بیش از ۳۰g/day به آسانی توسط مجرای GI قابل تحمل است.گلوتامین برای رژیم های کتوژنیک یا افراد مبتلا به دیابت,صرع و بی نظمی بایوپولار توصیه نمیشود.

هماندن یک موجود قوی ورزش میکنید تا عضله های قوی,سالم و قدرتمند بسازید.اجازه ندهید به خاطر سبک زندگی با فشار زیاد هدر روند.با محصول گلوتامین بیست سالم و قوی باقی بمانید.

منبع : body4life.ir.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا