کوادکوپتر

قوانین پرواز با کوادکوپتر

اکثر افراد حتی تا مدت ها پس از خرید کوادکوپتر از قوانین مربوطه و محدویت هایی که برای این دستگاه های پرنده تعیین شده ، خبر ندارند و این عدم آگاهی ممکن است منجر به حوادث جدی و غیرقابل جبرانی شود. بنابراین ، پیش از نزدیک شدن به این اسباب بازی های مهیج و پیشرفته بهتر است با اصول اولیه آن به خوبی آشنا شویم. به پرواز در آوردن کوادکوپتر ، گذشته از جثه ی کوچک و هدف استفاده از آن ، نیازمند آموزش است. مطمئن ترین راه مراجعه به سازمان هواپیمایی کشوری و گذراندن دوره های مربوطه و دریافت گواهینامه رسمی از سوی آن سازمان می باشد. اما در صورتی که تمایل دارید یک خلبان خودساخته باشید ، می توانید از سایت های آموزشی نظیر UAVcoach.com بهره مند شوید. این سایت با ارائه مقالات آموزشی به شما در کسب اطلاعات لازم و کافی کمک شایانی خواهد کرد.

محدودیت های پروازی

بعضی از مناطق به عنوان محدوده ممنوعه برای پرواز کوادکوپتر شناخته می شوند که لازم است پیش از به حرکت در آوردن پرنده کوچک خود آنها را بشناسید. مدارس آموزش پرواز با پهبادها به منظور ایجاد محیط امن و راحت برای کارآموزان ، ورود هرگونه پهباد خارجی را در آن محدوده ممنوع کرده اند. مناطق نظامی نیز از در این محدودیت جای می گیرند و شکستن این ممنوعیت جریمه های مشخصی را در پی دارد. البته شما با صرف هزینه و قرار گرفتن در مسیر کارهای قانونی می توانید منطقه ی مد نظر خود را در صورت برخورداری از شرایط به خصوصی ، به یک منطقه آزاد و قانونی پرواز تبدیل کنید.

مجوز پرواز

کوادکوپترهای غیرحرفه ای که صرفا به منظور تفریح و سرگرمی تهیه می شوند و فاقد امکاناتی نظیر GPS و دوربین های 4K و دارای برد پایین می باشند ، عملا منع قانونی برای پرواز ندارند و ردیابی آنها نیز تقریبا غیرممکن است. اما بنابر احتیاط ، از به پرواز درآوردن این کوادکوپترها در مجاورت محل های حساس مانند فرودگاه و مناطق نظامی خودداری کنید.

کوادکوپتر و خلبانی

پرواز با کوادکوپتر از جهاتی شما را به خلبانی هواپیما و هلیکوپترها نزدیک می کند. آموزش هایی که در دوره ی پرواز با پهباد می گذرانید ، شما را با شرایط آب وهوایی هنگام پرواز که یکی از مهم ترین فاکتورهای پرواز به شمار می رود ، آشنا می کند. از طرفی دیگر ، بسیاری از قوانین پرواز در این دو مورد مشابه هم بوده و مسلط بودن به این اصول ، یک قدم شما را به خلبانی پرنده های عظیم الجثه نزدیک تر می کند. عملیات فرود و پرواز ، بحث رادیویی و ارتباطی کار ، همچنین بارگیری اطلاعات ، حفظ اضطراب در شرایط مختلف ، برخورد با مشکلات پرواز همه بخشی از آموزش های این دوره هستند. کسب گواهینامه در این زمینه به معنای بدست آوردن تمام این اطلاعات در وهله زمانی نزدیکتری می باشد.

گواهینامه پرواز

وجود گواهینامه برای به پرواز در آوردن کوادکوپتر ، مهر تاییدی است بر توانمندی های ارزشمندی که این دستگاه ها را به چیزی بیش از چند تکه اسباب بازی پرنده تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا