گوناگون

نیویورک،چروکیده ترین ایالت

به قلم ارشاکو : بر اساس اخرین امار در خصوص پوست­های چروک که ایالت به ایالنت انجام شد، نیویورک به عنوان ایالتی با بیشترین افراد با پوست چروک ، شناخته شد.

مجری این  امار گیری که ایالت به ایالت انجام شد،  یک شرکت تحقیقاتی مستقل به همراه یک شرکت تولید کننده لوازم ارایشی هستند.

محققان با استفاده داده­های منتشر شده در باره مراقبت پوست و عوامل دخیل در پیری پوست مثل نور خورشید، آلودگی هوا، سیگار و استرس برای تجزیه و تحلیل نتایج امار استفاده کردند. انها همچنین تاثیرات جغرافیایی مثل ارتفاع از سطح دریا و درجه حرارت را نیز در تحقیقات خود در نظر گرفتند.

رفت و آمدهای طولانی، کمبود حمایت عاطفی، و در یک کلام ” نارضایتی از زندگی” از مهمترین دلایل پیری پوست شناخته شده اند. در این آمار آلاسکا جوان ترین ایالت شناخته شده. کلمبیا نیز در این فهرست امده است.

البته ۹۰ درصد از دلایل بروز پیری پوست به دلیل محافظت نکردن از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش است. جالب است که مناطق دارای افتاب فراوان مثل هاوایی، فلوریدا، و کالیفرنیا در رتبه های بالای جدول نبودند.

 

نیویورک
نیویورک

 

 در تجزیه و تحلیل امار مربوط به ویرجینیایی غربی، کنتوکی و تِنِس ،محققان  به این نتیجه رسیدند که استرس، سیگار، و استفاده زیاد از شکر بیشتر از نور خورشید بر پیری پوست افراد این مناطق تاثیر گذار بوده است.

البته کاملا مشخص است که سبک زندگی و شرایط آب وهوایی هر دو روی جوانی پوست و سلامت افراد موثر است ولی بهتر است به جای اینکه به این فکمر کنید که کجا زندگی می­کنید، به این توصیه عمل کنید که، ارامش داشته باشید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، سیگار نکشید و غذای سالم بخورید. البته قبول دارم که گفتنش آسون تر از عمل کردن به آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا