کوادکوپتر

راهنمای خرید کوادکوپتر مناسب

خرید یک کوادکوپتر به همان نسبت که هیجان انگیز بوده ، گیج کننده نیز می باشد. وجود کوادکوپترهای متنوع – و حتی قطعات گسترده – یک جستجوی ساده را به تحقیقات عمیق و کاملی برای پیدا کردن کوادکوپتری ارزان و متناسب با هدف و بودجه ی مالی شما ، هدایت می کند. بنابراین ، بسیار مهم است که قبل از خرید پاسخی برای سوالاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم ، پیدا کرده و سپس به دنبال کوادکوپتر ارزان و مناسب باشیم.

هدر یا کوادکوپتر؟

در وهله ی نخست ، بهتر است تعریفی از لغات معمول را در این زمینه ارائه کنیم. اکثر خریداران هدر را همان کوادکوپتر می پندارند؛ هوانوردی با 4 تیغه. در این تعریف یک اشکال وجود دارد آن هم اینکه علاوه بر کوادکوپتر، دستگاه هایی با 6 یا 8 تیغه نیز به فروش می رسند که عموما با نام هگزا و اوکتوکوپتر شناخته شده و در گروه کوادکوپترها جای نمی گیرند. بنابراین می توان گفت هدر درواقع یک هوانورد با قابلیت پرواز خودکار بوده و کوادکوپتر در واقع نوعی هدر محسوب می شود.

همانطور که گفته شد ، این هوانوردهای سرگرم کننده معمولا در گروه هدرها جای می گیرند. بنابراین ، تاکنون متوجه شده اید که کوادکوپتر و هدر در حالت استاندارد با یک مفهوم بکار گرفته می شوند. حال که معنای این دو کلمه کاملا بررسی شد ، بهتر است به سراغ سوالاتی برویم که اکثر افراد قبل از قیمت کوادکوپتر برایشان پیش می آید.

در چه مکان هایی به طور قانونی اجازه پرواز وجود دارد؟

در پاسخ باید گفت تقریبا همه جا. در ایالات متحده ، به عنوان مثال ، جزئیات پرواز انواع هدر توسط  FFA Advisory Circular 91-57 تعیین می شود. از آنجایی که این قوانین در سال 1981 تصویب شده اند ، نمی بایست شامل هدرها شود ، اما از جایی که در حال حاضر کوادکوپترها به عنوان “هوانورد” دسته بندی می شوند ، می بایست از این قوانین تبعیت کنند.

خطوط راهنمایی کمی ضعیف بوده و نیازمند این است که شما کوادکوپتر خود را تا ارتفاع حداکثر 400 فوت به پرواز درآورید ، آن را در منطقه ی دید خود نگه دارید و تا 5 مایلی فرودگاه آن را هدایت نکنید.

در انگلستان ، قوانین نسبت به پرواز هدرها بسیار آسان اما کامل می باشند. در حال حاضر شما می توانید هر هدر زیر 20 کیلوگرم را تا زمانی که به منظور تبلیغات نباشد ، تا ارتفاع 150 متری مناطق آزاد یا 50 متری یک فرد ، کشتی ، خودرو یا ساختمانی که تحت کنترل خلبان (هدایتگر) نباشد ، به پرواز درآورید.

چه مقدار هزینه بر روی هدر یا کوادکوپتر صرف می شود؟

کوادکوپتر سایما ایکس 5 سی ارشاکو

قطعا این پرسش مهم ترین موضوعی است که در اولین قدم به آن فکر می کنید. با وجود اینکه می توانید با پرداخت هزینه ای معادل 50 دلار صاحب یک اسباب بازی کوادکوپتر شوید ، اما هرگز قادر به استفاده از آن در زمینه ی موردنظر خود نخواهید بود. در حقیقت ، این کوادکوپترهای ارزان قیمت مناسب پرواز در محیط های بسته و اغلب بدون دوربین (یا با دوربین های بی کیفیت) می باشند. در این صورت برای کسانی که با هدف عکسبرداری هوایی و پرواز در محیط های باز به سمت این کوادکوپتر جذب شده اند ، کاملا بی استفاده می باشند.

با در نظر گرفتن جنبه ی تفریحی ، مدل هایی نظیر کوادکوپتر سایما X5c با قیمت 39 دلار یکی از گزینه های روی میز برای شروع محسوب می شوند. مصرف کنندگان اذعان داشته که این کوادکوپتر برای پرواز در محیط باز مناسب نبوده ، باطری قابل قبولی داشته و دوربین آن تقریبا رضایت بخش می باشد.

برای سفارش و خرید کوادکوپتر مورد نظر می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کوادکوپتر دی جی ای فانتوم 3 ارشاکو

مدل های بالاتر مانند کوادکوپتر فانتوم DJI 3 با قیمتی معادل 1200 دلار یا بیشتر به فروش می رسند ، زیرا به علت دارا بودن قابلیت هایی نظیر دوربین 4k ، اپلیکیشن کنترل و باطری کادمیوم که موجب افزایش پایداری حین پرواز در بادهای قدرتمند می شود ، علاوه بر سرگرمی ، به منظور عکسبرداری پیشرفته هوایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. یکی دیگر از امکاناتی که این کوادکوپترها ارائه می دهند ، بهره گیری از GPS می باشد که به شما این امکان را می دهد تا به طور خودکار کوادکوپتر را به محل شروع حرکت بازگردانید.

برای سفارش و خرید کوادکوپتر مورد نظر می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

صحبت از مزایای کوادکوپترهای باکیفیت تر چندین روز به طول می انجامد ، اما حقیقت آن است که تمام این قابلیت ها از قطعات و برنامه ریزی آن ها نشات می گیرد. کوادکوپترهای باکیفیت بهتر قطعات بهتر ، برنامه ریزی قوی تر و توانایی اضافه کردن امکانات بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

کوادکوپتر پاروت بیباپ ارشاکو

کوادکوپتر Parrot Bebop Drone به همراه بسته ی کنترل پرواز آن که در مجموع هزینه ای معادل 900 دلار به همراه دارد را می توان یک گزینه ی خوب میان کوادکوپترهای حرفه ای و اسباب بازی در نظر گرفت.

برای سفارش و خرید کوادکوپتر مورد نظر می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

Buy-Now-button

چه امکاناتی برای شروع نیاز است؟

در دنیای کوادکوپترها همه چیز به بهبود و ارتقا امکانات بستگی دارد. از آنجایی که شما پس از خرید کوادکوپتر بدون شک در زمان هایی نیاز به ارتقا آن خواهید داشت ، بهتر است از همان ابتدا از یک کنترل باکیفیت استفاده کنیم. این بدان معنا نیست که تنها وسیله ای که باید بخرید یک کنترل است ، اما شما به سرعت متوجه خواهید شد که اولین کوادکوپتر مانند یک صفحه ی خالی می ماند که نیاز به پرشدن دارد.

فرستنده از راه دور

فرستنده از راه دور ارشاکو

در حالی که برخی از کوادکوپترها به همراه فرستنده های از راه دور ارائه می شوند ، برخی دیگر برای کنترل آنها از گوشی های هوشمند یا فرستنده های عمومی استفاده می کنند. بهترین فرستنده آنی نیست که کنترل بیشتری به شما پیشنهاد دهد ، بلکه ماندگاری طولانی تری نسبت به کوادکوپترهای مجهز به اپلیکیشن کنترل ، داشته باشد. یکی از دلایلی که این فرستنده ها به سرعت از رده خارج نمی شوند ، قابلیت ارتقاپذیری آنها می باشد که به شما این امکان را می دهد تا آنتن ، فرستنده و سایر قطعات را بهبود ببخشید.

شارژر خوب و باطری یدکی

شارژر خوب و باطری یدکی ارشاکو

میانگین زمان پرواز این کوادکوپتر حدود 8 الی 10 دقیقه می باشد. اما از آنجایی که این مدت زمان دقیق نیست ، برای افزایش این مدت بهتر است از باطری های اضافی به همراه یک شارژر پس از فروش استفاده کنید. معمولا به همراه باطری ، یک شارژر نیز به کوادکوپتر تعلق می گیرد ، اما شارژر پس از فروش به شما این امکان را می دهد تا چندین باطری را به صورت همزمان شارژ کنید ، یا از آن به منظور شارژ باطری های متفاوت متعلق به هدر های متفاوت بهره ببرید.

4 یا 6 یا 8 موتور؟

کوادکوپتر دوربین دار ارشاکو

هرچه تعداد موتور و پروانه های کوادکوپتر بیشتر باشد ، بهتر است. این کار موجب بروز مشکلاتی نظیر افزایش هزینه ، اندازه و عمر باطری می شود ، اما مزایای آن تقریبا همه چیز را دربرمی گیرند.

6 یا 8 موتور موجب افزایش پایداری ، مانورپذیری ، قدرت و ایمنی کوادکوپتر حرفه ای شما می شود. به عنوان مثال ، اگر شما نقص فنی یا پروازمیان وزش شدید باد را تجربه کرده باشید ، می دانید که بازگرداندن کوادکوپتر در این شرایط به سوی خود ، کار بسیار مشکلی خواهد بود. این موضوع زمانی که از کوادکوپتر دوربین دار استفاده می کنید ، پیچیده تر می شود.

هگزا یا اوکتوکوپتر از قوانین مشابه کوادکوپتر تبعیت نمی کنند. آنها می توانند وزن بیشتری حمل کرده ، از میان باد بهتر عبور کرده ، ارتفاع بیشتری را بپیمایند ، سریعتر حرکت کنند ، و حتی بدون نقص فنی به سمت شما بازگردند.

دارا بودن چنین امکاناتی قطعا هزینه های هنگفتی برای خریداران به جای می گذارد و از طرفی ، به حرکت در آوردن آنها نیازمند تخصص ویژه می باشد.

آیا به پرواز درآوردن آن آسان است؟

اگر انتظار دارید با خرید یک کوادکوپتر 100 دلاری به خانه بروید و پس از بازکردن جعبه آن را به پرواز در آورید ، سخت در اشتباهید.

همه ی کوادکوپترها دارای قابلیت آماده به پرواز نیستند و آنهایی هم که از این امکان بهره مند می باشند لزوما پرواز با آنها آسان نیست. فیزیک یک کوادکوپتر به گونه ای است که پرواز آن را غیرممکن می داند ، در حالی که کامپیوترهای اعمال شده بر آن با تغییر سرعت ، حفظ تعادل و کمک به معلق ماندن کوادکوپتر در هوا این امر را ممکن می سازند.

ازآنجایی که یک کنترل بهتر ، پرواز بدون خلبان کوادکوپتر را آسان تر می کند ، می توان دریافت که انتخاب کنترل نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کند. از آنجایی که اکثر کنترل های رادیویی – مانند هواپیماها ، خودروها ، هلیکوپترها و غیره – از مکانیک پیچیده ی کمتری بهره مند می باشند ، با قیمت های بسیار پایین ارائه می شوند. به همین دلیل به جای خرید چندین کنترل رادیویی 50 دلاری ، پیشنهاد می شود از یک کنترل با کیفیت 500 دلاری استفاده کنید.

کوادکوپترها عکس این موضوع را اثبات می کنند. هرچه هزینه ی بیشتری در قبال خرید آنها بپردازید ، راحت تر می توانید از آن استفاده کنید. این امر تا زمانی که شما به حد حرفه ای برسید صادق است و از آن پس ، متوجه خواهید شد که برای عملکرد بهتر نیازمند تجربه بیشتر نسبت به هزینه ی بیشتر خواهید بود.

DIY یا RTF ؟

بسته بندی کوادکوپتر ارشاکو

دو راه مختلف برای شروع حرکت کوادکوپتر وجود دارد ، DIY یا RTF. برای تازه کارها ، مدل های RTF یا آماده پرواز بهترین گزینه می باشند . اما اگر یک فرد حرفه ای یا مشتاق در این زمینه می باشید ، با انتخاب کوادکوپتر DIY این امکان به ما داده می شود تا طبق سلیقه ی شخصی خود آن ار سرهم کنید. از نظر مالی نیز با انتخاب مورد اول نسبت به مورد دوم می توانید در حد چند صد دلار کمتر هزینه کنید.

با انتخاب کوادکوپتر DIY ، شخصی سازی دستگاه به سلیقه ی خودتان انجام می شود. شما می بایست متناسب با نیاز خود مدل 4 یا 8 پروانه ای را انتخاب کرده ، برنامه نویسی ، اشکال زدایی و مونتاژ آن را برعهده بگیرید. به علاوه می توانید آپشن های دلخواه خود را بر روی کنترل داشته باشید و قابلیت کوادکوپتر خود را با اضافه کردن امکاناتی نظیر کادمیوم باکیفیت تر به منظور پایداری بیشتر ، دوربین GoPro یا دوربین جلو افزایش دهید.

لازم به ذکر است که به جز دو مدل گفته شده ، چند راه دیگر نیز وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

BNF یا Bind And Fly : این مدل کوادکوپترها کاملا مونتاژ شده اند اما کنترل از راه دور ندارند. بنابراین اگر این کوادکوپتر را انتخاب کردید ، حتما از داشتن یک کنترل برای به حرکت درآوردن آن اطمینان حاصل کنید. به خاطر داشته باشید که کنترل و کوادکوپتر هردو باید از پروتکل سازنده استفاده کنند.

ARF یا تقریبا آماده پرواز : این مدل به همراه یک کیت که برای مونتاژ آن نیاز می باشد ، ارائه می شود اما معمولا دارای وسایلی است که شما برای پرواز بدان نیازمندید (به غیر از فرستنده و دریافت کننده). تمام کوادکوپترهای این مدل از کیت مشابهی استفاده نمی کنند ، و حتی برخی از آنها به قطعات بیشتری نظیر موتور ، کنترل واحد پایداری ، کنترل پرواز و یا باطری نیاز دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا