گوناگون

چند نکته مفید مراقبتی از پوست به هنگام خانه تکانی

این روز ها که اکثر خانم ها در حال خانه تکانی و آماده کردن منزل برای سال نو می باشند ، خیلی بیشتر از قبل پوست شان با مواد شوینده در تماس می باشد .  مواد شوینده شامل اسید هستند که در لکه بری، تمیزکنندگی و از بین بردن چربی ها نقش دارد. تماس زیاد با این مواد اول به خشکی پوست و ترک و خارش منجر می شود، بعد هم ادامه اش باعث بروز اگزما در فرد می شود.

 

مواظب پوست خود باشید 

تماس مکرر پوست با مواد شوینده باعث خشکی و در نهایت پیری زود رس دست هایتان خواهد شد . پس حتما به هنگام استفاده از این گونه مواد دستکش به دست کنید و از تماس مستقیم دست تان اجتناب کنید .

بهترین نوع دستکشی که می توانید به دست کنید ، دستکش دو لایه می باشد که قسمت بیرونی آن از جنس پلاستیکی و قسمت درونی آن از جنس نخی است . این نکته را هم به یاد داشته باشید که پس از اتمام کارتان حتما دست هایتان را شویید و با یک مرطوب کننده آنها را مرطوب سازید .

به تاریخ مصرف مواد شوینده دقت داشته باشید 

مواد شوینده ای که تاریخ انقضای ان ها سپری شده باشد ، مسلما در آسیب رسانی به پوست تان خیلی موثر تر از یک مواد شوینده دارای تاریخ انقضا می باشد . این نکته را نیز فراموش نکنید که ،  مخلوط کردن مواد شوینده با هم (مثل جوهر نمک و وایتکس) که خیلی از خانم ها برای افزایش قدرت پاک کنندگی به آن متوسل می شوند، سلامت پوست را به طور جدی تهدید می کند.

 

 

مراقبتهای پوستی
مواد شوینده

 

مواد شوینده به پوست چه کسانی آسیب بیشتری می رساند ؟

افراد با پوست خشک و یا افرادی که دارای سابقه اگزما هستند در تماس با مواد شوینده بیشتر در معرض آسیب هستند، همچنین افرادی هم که دارای پوستهای معمولی بوده، اما مدت و تعداد دفعات تماس آنها با این مواد زیاد است نیز در معرض آسیب قرار دارند و باید نسبت به مراقبت هر چه بیشتر از پوست خود اقدام کنند.

افرادی که دارای پوست خشک هستند بعد از استحمام و استفاده از مواد شوینده حتما دستان خود را چرب کنند.به تماس طولانی مدت با مواد شوینده موجب ایجاد ضایعاتی در پوست از جمله اگزمای تماسی تحریکی میشود که در این نوع اگزما پوست اطراف نوک انگشتان پوسته پوسته شده، ترک برداشته و زبر میشود و در موارد شدید نیز محل ترکها خونریزی هم خواهد داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا