ورزش و سلامتی

نکات کلیدی تغذیه ورزشی

تغذیه ورزشکاران حرفه ای

آگماتین سولفات برای بهبود و ارتقاء اکسید نیتریک

برای بهبود اکسیژن رسانی,باید در جستجوی مواد غذایی که اکسید نیتریک را بهبود میبخشند باشیم,چیزی که معمولا بدنسازان با آن سر و کار دارند”پمپ گازعضله ساز”میباشد.حقیقت این است که اکسید نیتریک گازی است که به طور طبیعی توسط بدن ما برای گشاد کردن رگ های خونی و بهبود جریان خون آزاد میشود.”پمپ” که بدنسازان تجربه میکنند نتیجه ای از باز گشت نکردن جریان خون از ماهیچه میباشد,و باعث میشود حجم ماهیچه موقتا افزایش یابد.ورزشکاران عضلانی و حجیم از اکسید نیتریک تحویلی توسط خون اکسیژن دار به ماهیچه های فعال آنها بسیار استفاده میکنند.

یکی از بهترین مواد غذایی برای بهبود اکسید نیتریک در صنعت,امروزه به لطف تاثیر و کارایی آمینو اسید L-arginine که در تحقیقات کم ارزش شده است(برای استفاده ی اجرا و کارایی ورزش ها)سولفات آگماتین میباشد.آگماتین از L-arginine به دست می آید و ویژگی های حمایتی مغزی دارد.آن ازNOS(شکل معمول اکسید نیتریک)که آنزیمهایی هستند که اکسید نیتریک تولیدی از L-arginine را دگرگون میکنند میباشند,جلوگیری میکند.

بنابراین به جای استفاده از L-arginine(یک آمینو اسید که خود بدن شما آن را تولید میکند)سولفات آگامتین تاثیر و کارایی تولید اکسید نیتریک خود بدن را با کاهش آنزیمهایی که تاثیرات آن را محدود میکنند,بهبود میبخشد.ورزش های انرژی زای طبیعی سولفات آگماتین AgmaPure™ را از یک ماده ی آغازین طبیعی که بر خلاف دیگر سولفات آگماتین ها عاری از آرکاین است و هم اکنون در بازار تولید میشود,ارائه میدهند.

بتا آلانین برای تقویت فواید کراتین

ورزش های طبیعی انرژی زا همچنین مونوهیدرید کراتین را که یکی از معمول ترین و مورد تایید ترین مواد غذایی است را برای حمایت از ساختارهای ATP برای بهبود افزایش ها در قدرت ارائه میکنند.بتا آلانین شرکت Carnosyn® باعث کاهش اسیدوز ماهیچه میشود و برای بهبود ظرفیت استقامت وقتی که با کراتین ترکیب میشود مورد تایید است.

بتا آلانین همچنین برای بهبود اجرای دو سرعت و استقامت ماهیچه ای در بازیکنان فوتبال دانشگاهی,تایید شده است که کارایی تمرینات دو با شدت بالا و کارایی دو سرعت در طول دوچرخه سواری استقامتی را بهبود میبخشد.

 

آب چغندر برای بهبود استقامت

انرژی زای اضافی شامل مواد غذایی مانند آب چغندر که به سرعت در تحقیقات به خاطر فواید افزایش استقامتش معروف شده است میباشد.این ماده به شکل اصلی خودش که شامل دز بالایی از کافئین است درست همانند نسخه ی بدون کافئین آن که شامل دز بالایی از ویتامین B12 سیستم عصبی مرکزی میباشد موجود است.به هر حال هر دو نسخه ها شامل ثوری(Taurine)برای کمک به بهبود تنظیم عوارض جانبی آدرنال از کافئین و تیروسین برای بهبود تمرکز میباشند.

BCAA ها برای بهبود بازیابی

برای بهبود بازیابی مناسب از تمرین پایه ای ترین کاری که شما میتوانید همراه با رژیم سلامتی خود انجام دهید اطمینان از جذب پروتئین کافی است.ورزشکاران در جستجوی یک افزایش دهنده در بهبودی از طریق تکمیل به علت استرس تمرینات با شدت بالا هستند که در آخر به BCAA ها(آمینو اسید های زنجیره ای منشعب)برای کمک بازمیگردند.

اینها آمینو اسیدهای ضروری هستند:لیوسین,ایزولیوسین و والین که برای عملیات سنتز سازی از حیاتی ترین مواد به حساب می آیند و آنها یکی از دلایلی هستند که باعث میشوند پروتئین آب پنیر یک منبع اصلی پروتئین در ارتباط با ورزش به حساب آیند(پروتئین آب پنیر BCAAهای متمرکز تری نسبت به دیگر شکل های هدایت گر پروتئین همانند زمان هضم سریع تر دارد).ترکیب این آمینو اسید ها مستقل از پروتئین توسط تحقیقات برای اومار زیر تایید شده است : شما قادر به تمرین و کمک به بهبود بازیابی و رشد ماهیچه حتی اگر قبلا آنها را با پروتئین ترکیب کرده اید, نیستید.

محصولات BCAA بسیاری در بازا موجود است,اما تنها آمینوی طبیعی از ورزش های طبیعی شامل گیلاس خالص,یک گیلاس ترش مزه ی تایید شده توسط تحقیقات برای کاهش درد ماهیچه ی ایجاد شده توسط التهاب و بازیابی میباشد.

 

 

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با فروشگاه  اینترنتی ارشاکو ershaco مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا