خودرو

سلریوی ارزان از خانواده سوزوکی

سوزوکی ارزان قیمت در ایران

به قلم ارشاکو : بنا بر برخی از گفته‌ها ، این خودرو قصد هماوردی با پای ثابت بازار یعنی ، پراید ، را دارد . برای رقابت با این خودروی کهنه کار ، اولین فاکتوری که سلریو می بایست به آن بپردازد ، قیمت آن است . با توجه به این موضوع ، سلریو در بازه ی قیمتی ۲۵ الی ۳۵ میلیون به فروش خواهد رسید .  با پرداخت چنین هزینه ای برای یک خودروی ژاپنی ، می توانید صاحب امکاناتی فراتر از هیوندای i8 کره ای شوید . تمامی مدل های پایه ی این سوزوکی از تجهیزاتی همچون رینگ های آلومینیومی ، سیستم تهویه مطبوع ، اتصالات بلوتوث و سیستم DAB رادیو ، بهره می برند . اما اگر بدنبال آپشن های بیشتری هستید ، می توانید با خرید مدل SZ4 این خودرو ، از امکاناتی نظیر شیشه های برقی عقب ، تریم همرنگ بدنه ، و ۴ عدد اسپیکر بیشتر نیز بهره مند شوید . مطمئنا ، این خودرو در مقایسه با رقبای اروپایی خود حرفی برای گفتن ندارد ، اما در بازارهای آسیایی ، و به خصوص در کشور ما ، هیچ خودروی شهری توان رقابت با چنین مدل مجهزی را ندارد .

پیشرانه های انتخابی در این مدل تنها به یک جفت محدود می گردند ، که سرمنشا هر دوی آنها از یک موتور سه سیلندر یک لیتری می باشد . این دو پیشرانه که ظاهرا متفاوت به نظر می رسند ، با نام های استاندارد و DUAL JET به خریداران ارائه می شوند . اگر نگرانی های شما در هنگام خرید خودرو بر جنبه ی اقتصادی تاکید داشته باشند ، باید بدانید که با انتخاب موتور استاندارد ، هزینه های بسیار پایینی برای نگهداری از آن متحمل خواهید شد ؛ از طرفی ، با داشتن مصرف سوخت پایین ۴٫۳ لیتر  در هر صد کیلومتر ، عرصه ی رقابت بر خودروی ماندگاری چون پراید تنگ خواهد شد . در کنار این موتور ، یک پیشرانه ی DUAL JET نیز ارائه می شود که از مصرفی معادل ۳٫۶ لیتر برخوردار است و با وجود چنین مصرف پایینی ، دارای شتاب نسبتا بهتری نسبت به دیگر پیشرانه ی انتخابی این خودرو می باشد .

برای مطالعه مقاله قبلی ما می توانید بر روی عنوان”  مقایسه کیاریو ۲۰۱۵ با کیا فورت  “کلیک کنید.

سلریو-b
سلریو ، سوزوکی

علیرغم مواد پلاستیکی بکار رفته ، طراحی نمای داخلی کاملا هوشمندانه و بدیع بوده است . اگر به داشبورد نگاهی بیندازید ، متوجه قطعات صیقلی و براقی خواهید شد که در کنار رنگ های جذاب و زیبا ، جلوه ی متفاوتی را به این کابین یکنواخت و سرشار از قطعات پلاستیکی هدیه داده اند . با گذشتن از نمایی که داشبورد خودرو در کابین بوجود آورده است ، کاربرد آن نیز شایان توجه است . بر روی کنسول میانی این مدل ، سیستم رادیو و سیستم های گرمایشی قرار گرفته اند . در بخش زیرین آن نیز ، فضایی جهت استقرار تلفن همراه شما در نظر گرفته شده است . این خودروی ساده و راحت ، نسبت به همتایان خود ، جایگاه راننده در آن ، در موضع بالاتری قرار دارد و به همین دلیل ، دید کامل و بهتری برای راننده فراهم می شود . این خودرو ، کاملا مناسب افرادی است که از مدل های بدون امکاناتی چون پراید خسته شده و  در جست و جوی یک خودروی شهری ساده در یک بازه ی قیمتی مناسب می باشند .

این سوزوکی آنقدر ها هم که فکرش را می کنید ، بی عیب و نقص نیست و در بعضی زمینه ها نقصان آن توی چشم می زند . فرمان سلریو ، هنگام عبور از پیچ و خم های جاده ، شما را وادار می کند تا همیشه بیش از آنچه نیاز است ، آن را بچرخانید . با توجه به چرخ های ۱۴ اینچی این مدل ، در سرعت های پایین می توان سواری نرمی را از آن انتظار داشت ؛ اما در سرعت های بالا ، این آرامش از سوی سوزوکی کاملا از دست می رود و در برخورد با ناهمواری ها ، خبری از سواری نرم و آرام نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا