خودرو

بررسی لکسوس ES 2016

به گزارش ارشاکو به نقل از پردیس خودرو لکسوس ES 2016 جایگاه مهمی در دنیا دارد.این خودرو نه در لیست خودروهای محدود و سطح پایین رانندگان و نه در لیست لوکس و سطح بالای آنها قرار دارد.این خودرو مخصوص افرادی است که زیبایی و مدرن بودن را درک می کنند و می خواهند سفری راحت,امن و با آرامش و بدون جلب هیچ توجه نا خواسته ای داشته باشند.

این خودرو یک خودروی سوار ساده ی لوکس است که کمی از سایز متوسط بزرگتر است.دارای فضای زیادی برای سرنشینان صندلی عقب است و فضای سر زیادی برای همه ی سرنشینان فراهم آورده است.حالت انتقال نیرو به چرخ های جلو به شاسی و زیر بند خودرو احساس امنیت,ثبات و قابلیت پیشبینی می دهد.مالکان ES ترجیبح می دهند به جای توجه به چیزهای دیگر از کابین خودرو لذت ببرند و این هیچ عیبی ندارد.

چه چیزی برای سال ۲۰۱۶ جدید است؟

اگر ES به خودی خود تا همین جا برایتان کافی و راضی کننده نبوده است,باید گفت که تغییرات انجام شده در این مدل در امسال عبارت است از عایق صدای اضافه تر.جلو و عقب خودرو دارای بهبود و پیشرفت هایی در ظاهر داشته است,همینطور کابین.سقف متحرم از مجموعه ی آپشن های قبلی جدا شده است تا به عنوان یک انتخاب شخصی در دسترس قرار گیرد.ویژگی های امنیتی فعال به روز شده اند و عبارتند از چیزهایی مانند هشدار خروج از لاین فعلی و کنترل سرعت هوشمند بر اساس رادیو.چراغ های جلوی Bi-LED نیز به لیست آپشن ها اضافه شده اند.

چیزهایی که دوست داریم

فضای زیاد,سکوت و راحتی;مصرف سوخت هیبریدی عالی;تکنولوژی به روز;رتبه های تست تصادف عالی;کیفیت ساخت لکسوس

چیزهایی که دوست نداریم

به اندازه ی چرت زدن بر روی کاناپه هیجان انگیز است

قیمت؟

۳۸۰۰۰ تا ۴۰۹۲۰ دلار

 لکسوس ES 2016
لکسوس ES 2016

 

مصرف سوخت

ES 350 دارای یک موتور V6 3.5 لیتری است که ۲۶۸ اسب بخار نیرو و ۲۴۸ پوند پا نیروی گشتاور تولید می کند.یک جعبه دنده ی خودکار ۶ حالته تنها گزینه ی موجود است;که هیچ مشکلی هم ندارد,نرم و قابل اعتماد است.با توچه به EPA مصرف سوخت خودرو عبارت است از ۱۱٫۲۶ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۷٫۶۳ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه و ۹٫۸۵ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی.

ES 300h دارای سیستم نیروی هیبریدی بنزینی/برقی است که شامل یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری,موتور الکتریکی,بسته ی باتری و یک جعبه دنده ی CVT می باشد.خروجی کلی خودرو ۲۰۰ اسب بخار است(کمپانی نیروی گشتاور کلی را اعلام نکرده است)و نرخ مصرف سوخت EPA برای ES 300h عبارت است از ۵٫۹۱ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۰۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه و ۵٫۹۱ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی.

ویژگی های استاندارد و آپشن ها

لکسوس ES 2016 در دو مدل عرضه می شود : مدل ES 350 با موتور V6 و مدل ES 300h هیبریدی.

ES 350(38000 دلار)دارای لنت های آلیاژی ۱۷ اینچی,ورودی/استارت بدون کلید,سه حالت رانندگی قابل انتخاب(نرمال,Eco و اسپرت),یک سقف آفتابگیر,آینه های بغل گرم شونده همراه با چراغ هشدار,دوربین دید عقب و نورافکن های پایین ,چراغ های جلو,چراغ های مه شکن و چراغ های عقب LED.کابین دارای تودوزی چرم(NuLuxe),تودوزی پیانو – مشکی,صندلی های جلوی برقی ۱۰ حالته,کنترل آب و هوای دو حالته و آینه ی عقب با قابلیت تنظیم درجه ی خودکار می باشد.

تجهیزات تکنولوژیک عبارتند از نرم افزار سازگار گوشی هوشمند راه دور Lexus Enform,نمایشگر اطلاعات رنگی ۳٫۵ اینچی راننده,بلوتوث,کنترل صدای آیفون Siri Eyes Free,یک صفحه ی لمسی ۷ اینچی,یک سیستم صوتی ۸ اسپیکره با اتصالات iPod/USB,یک سی دی چنجر ۶ تایی و رادیوی ماهواره ای.همچنین شامل یک باز کننده ی درب گاراژ نیز می باشد.

ES 300h (40920 دلار)دارای لنت های آلیاژی ۱۷ اینچی با طراحی متفاوت,خروجی اگزوز مخفی شده و مشخصات خاص هیبریدی,نمایشگرهای اطلاعاتی و علامت مخصوص می باشد.

آپشن های عالی این خودرو عبارتند از سیستم کنترل نقاط کور با هشدار ترافیک پشت سر,هشدار خروج از لاین,سیستم کاهش آلایندگی به همراه سیستم کنترل سرعت هوشمند,صندلی های گرم شونده (فقط برای تودوزی NuLuxe),فرمان با طرح چوب/چرم گرم شونده,طرح bamboo ,درب صندوق عقب برقی,حسگرهای پارکینگ,آفتابگیر عقب برقی و لنت های ۱۸ اینچی.

بسته ی جهتیابی عبارت است از تشخیص صدا,سیستم جهتیابی بر اساس هارد درایو,یک نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و کنترلر لمس از راه دور مانند موس.این بسته می تواند همراه با سیستم صوتی Mark Levinson,تنظیمات صوتی اطراف ۸۳۵ واتی با ۱۵ اسپیکر و DVD صوتی/ویدئویی باشد اما سیستم Levinson همچنین به تنهایی نیز قابل سفارش است.

بسته ی سفارشی شامل تنظیمات حافظه ی صندلی راننده,فرمان با قابلیت تنظیم برقی و طرح چوب می باشد.مجموعه ی لوکس صندلی های گرم شونده/دارای تهویه,آفتابگیر عقب برقی و تودوزی چرم را اضافه می کند.بسته ی فوق لوکس دارای فرمان گرم شونده,برف پاک کن های خودکار,نورپردازی گرداگرد,درب صندوق عقب برقی,پوشش صندلی راننده,صندلی کمک راننده ی حافظه دار و سقف آفتابگیر متحرک می باشد.

فضای صندوق عقب در ES 350 15.2 پا مربع است که در در مدل ES 300h به خاطر بسته ی باتری عقب به ۱۲٫۱ پا مربع کاهش می یابد.

لکسوس ES 2016

 لکسوس ES 2016
لکسوس ES 2016

امنیت

ES 2016 دارای سیستم کنترل ثبات استاندارد,ترمز های دیسکی ضد قفل ۴ چرخ و ۱۰ کیسه ی هوا است.خدمات ارتباطی اتصالی امنیتی عبارتند از کمک برای جاده های برون شهری اضطراری,مشخص کننده ی موقعیت خودروی دزدیده شده و غیره می باشد.

ES در تست های تصادف دولت نمره ی کامل ۵ ستاره را دریافت کرده است.موسسات بیمه برای امنیت بزرگراه ها نیز به ES در همه ی زمینه ها بالاترین رتبه را اعطا کرده اند.

یک سیستم پیشگیری از برخورد,کنترل سرعت پویا,نورافکن های قوی هوشمند و هشدار خروج از لاین همه بخشی از بسته ی سیستم امنیتی + انتخابی می باشند.

پشت فرمان

داشبورد دارای مجموعه ی تجهیزات با تکنولوژی بالا می باشد.کیفیت مواد به کار رفته عالی هستند و بخری سطوح کوک زده شده اند.واسط لمسی از راه دور موجود کمی وقت می برد تا به آن عادت شود,اما استفاده از تجهیزات نرم افزاری و کلید های ورودی آسان تر از قبل شده اند.

صندلی های جلو پشتیبانی لازم را فراهم می کنند و فضای سرنشینان عقب مخصوصا فضای پا فوق العاده زیاد و مناسب است.تودوزی چرم NuLuxe استاندارد به نظر دلپذیر می آید و با صرف نظر از تجهیزات آپشن بسیار با دوام است.

موتور V6 امتحان شده و آزمایش پس داده ی ES 350 یک کار مشترک تویوتا/لکسوس است ,اما با این حال یک موتور عالی است و وقتی حسابی از آن استفاده کنید و گاز دهید عالی کار می کند.سیستمهیبریدی ES300h توسط تویوتا کمری به اشتراک گذاشته شده است اما مصرف سوخت ۵٫۹۱ لیتر در صد کیلومتر برای یک سواری کمی بزرگتر از سایز متوسط رکورد عالی ای است.

این تعریف کوچک را نیز باید ارائه کرد که ES عکس العمل بیشتر و بهتری نسبت به قبل دارد,اگرچه چیزهای زیادی تغییر نکرده اند.ES 2016 یک خودروی لوکس سنتی برای یک سواری آرام و دلپذیر باقی می ماند که دقیقا هم به همین خاطر است که خریداران ES آن را دوست دارند – و دلیل خوبی هم هست.به طور معمول وقتی هر تولید کننده ای از عبارت “سواری جالب” استفاده می کند به سواری خودرویی اشاره می کند که بیشترین احساس راحتی ممکن را فراهم آورد.

دیگر خودروهای مشابه

نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ –ماکسیما دارای فضای زیادی است اما از لحاظ تجربه ی سواری بیشتر اسپرت است تا لوکس.

تویوتا آوالون ۲۰۱۶ –قیمت آن کمتر از ES است,آوالون جادار و زیبا موتور مشابه و ویژگی های مشابه زیادی با ES دارد.

هیوندای آزرا ۲۰۱۶ – با تمام زرق و برقش,آزرا یک سر و گردن از ES 350 بالاتر است و قیمت کمتری هم دارد.

لکسوس LS دست دوم –یک LS با کیلومتر طی شده ی کم را می توان با قیمت یک ES جدید خریداری کرد.البته چند سالی از عمرش می گذرد,اما حالت انتقال نیرو به چرخ های عقب یا همه ی چرخ ها و موتور V8LS نرم تر و بهتر از موتور V6 است.

نظر پردیس خودرو

ES 350 2016 در دید اول یک معامله ی عالی به نظر می رسد.سعی کنید قیمت را حدود ۴۰۰۰۰ دلار نگه دارید و نه بیشتر از جریان قیمت سواری های خانوداه,و در این صورت می توانید یک لکسوس با قابلیت های منحصر به فردش را با قیمتی مناسب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا