آرایشی و زیبایی

راز دوام آرایش بر روی پوست های چرب چیست؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : بهتر است توجه داشته باشید ، بانوانی که از پوستی چرب بهره می برند , بایستی به هنگام آرایش حواسشان جمع تر بوده و قدم های بیشتری را برای آرایش خود بردارند . بهتر است با ارشاکو همراه شوید تا راز ماندگاری آرایش بر روی پوست های چرب را بیاموزید .

مرحله اول ، آماده کردن پوست : 

قبل از هر کاری بهتر است با یک پاک کننده که مخصوص پوست‌های چرب ساخته شده است ، استفاده نمایید . بعد از تمیز کردن، برای جدا کردن سلول‌های مرده‌ی پوست از یک اسکراب صورت خوب استفاده کنید. در نهایت نیز بعد از پاک کردن کامل صورت تان از یک مرطوب کننده بدون چربی استفاده نمایید . در ضمن توجه داشته باشید که بهتر است تا آرایش تان را در در یک محیط خنک که بخوبی تهویه می‌شود انجام دهید، تا صورتتان در هنگام انجام آرایش، چرب نشود.

 

آرایش پوست های چرب
آرایش پوست های چرب

 

مرحله دوم ، بادوام کردن پایه آرایش 

با استفاده از یک پرایمر مات ، به بادوام کردن فوندانسیون بپردازید . پرایمر، چیزی در اختیار فونداسیون قرار می‌دهد تا به آن بچسبد. اما در استفاده از پرایمر زیاده روی نکنید. در قسمت هایی از صورت تان که معمولا ناحیه T شکل صورت می باشد ( ناحیه پیشانی و بالای بینی ) ، مقدار کمی پرایمر استفاده نمایید .

برای فونداسیون، شما به یک فرمول بادوام و بدون چربی نیاز دارید. این فونداسیون‌ها معمولا ضد آب نیز هستند. مقدار مناسبی از فونداسیون را بصورت نقطه نقطه روی قسمت‌های داخلی صورت بزنید. با استفاده از انگشتان یا قلم‌موی آرایشی، فونداسیون را به سمت بیرون با پوستتان ترکیب کنید. فونداسیون را روی جاهایی بمالید که به آن نیاز دارید. شما نباید فونداسیون بیش از حد به صورتتان بزنید.

برای رژ گونه و هایلایترها، فرمول کرم پودری را انتخاب کنید. این نوع از محصولات، زمان بیشتری را برای بکار بردنشان در اختیار شما قرار می‌دهند. در نتیجه این محصول، براحتی روی پوستتان می‌نشیند.

مرحله سوم ، بادوام کردن آرایش چشم 

آرایش چشم خانم هایی که پلک چربی دارند ، لیز شده و به راحتی پاک می شود . با استفاده از یک پرایمر چشم نیز می توانید به آماده سازی چشم خود بپردازید .

یک لایه نازک از آن را روی پلک‌ها و زیر چشم‌ها بمالید.

این محصول، رنگدانه‌ها را در جایشان ثابت نگه می‌دارد، در نتیجه رنگدانه به سایر قسمتهای صورت نمی‌رود. برای ثابت نگه داشتن آرایش چشم در تمام طول روز، از سایه‌های چشم بادوام و ریمل ضد آب استفاده کنید.

 

آرایش پوست های چرب
آرایش پوست های چرب

 

مرحله چهارم ، ضد چربی کردن ابروها 

با استفاده از یک پماد ابرو یا یک مداد چشم سخت به ثابت نگه داشتن آرایش ابروهای خود کمک کنید . رای تکمیل آرایش ابرویتان، با برس آرایشی روی آن، یک ژل ابروی شفاف بزنید. این ژل، رنگدانه‌ها را ثابت نگه می‌دارد، بنابراین آنها کم رنگ یا محو یا ذوب نمی‌شوند.

 

مرحله پنجم ، استفاده از اسپری ثابت کننده 

از اسپری تثبیت کننده آرایش به هنگامی که آرایش تان تکمیل شد ، استفاده نمایید . با استفاده از این اسپری آرایش شما در طول روز بر روی صورت شما مهر و موم خواهد شد .

 

مرحله ششم ، پودر خشک کن و ورق‌های جذب کننده‌ی چربی

برای اینکه از چرب شدن صورتتان جلوگیری کنید، در هنگام بیرون رفتن از خانه، یک پودر خشک کن یا ورق‌های جذب کننده چربی، همراه داشته باشید. این محصولات، بدون آنکه آرایشتان را خراب کنند، چربی صورتتان را جذب خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا