گریم و میکاپ

ابرو مصنوعی چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

در مقاله پیشین از ارشاکو مفصلاً در مورد کلاه گیس و انواع آن صحبت شد ،از تاریخچه کلاه گیس تا بهترین برندهای آن .در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ابرو مصنوعی را هم زیر ذره بین ببریم و مورد بررسی قرار دهیم ،انواع آن را بشناسیم و بهترین ها را به شما معرفی کنیم .

تاریخچه و پیدایش

تاریخچه ابرو و تاثیر آن بر زیبایی را میتوان به سالها قبل دانست .با نگاهی به مجسمه نفرتی تی ملکه زیبای مصر متوجه خواهید شد که این صورت دارای دو ابروی کمانی و مشکی است .مصری ها برای مشکی تر کردن و پر کردن نواقص ابروهای خود از گردهای معدنی استفاده میکردند .آنها با استفاده از این پودرها که به رنگ سیاه یا دودی بودند ،داخل موهای ابرو را پررنگ میکردند تا زیباتر و جوانتر به نظر برسند .
یونانیان باستان هم به ابرو توجه ویژه داشتند و با استفاده از روغن ها و رنگ ها ،سعی در زیباتر نشان دادن آنها داشتند .یکی از عقاید جالب آنها این بود که اگر گربه ای در خانه میمرد ،همه اهل خانه تا طلوع آفتاب باید ابروها را میتراشیدند .بعد از آن میتوانستند با استفاده از رنگ برای خود ابرو بکشند یا صبر کنند تا ابروهای طبیعی بروید .
ابروها از آنجا که روی صورت ما قرار دارند و صورت کانون توجه افراد است پس در زیبایی نقش بزرگی را ایفا میکند .تاریخچه ابروی مصنوعی را نمیتوان دقیقاً بررسی کرد اما میتوان گفت که پیدایش آنها سهم بسیار بزرگی در صنعت مد و آرایش دارد .افراد زیادی طرفدار ابروهای مصنوعی هستند ،استفاده از این محصول محدودیت سنی ندارد و به جنس خاصی تعلق ندارد .
پیدایش ابرو مصنوعی مانند کلاه گیس و ریش و سبیل مصنوعی توانست کمک بسیار بزرگی به عزیزان و بیمارانی بکند که تمام یا بخش بزرگی از موهای خود را از دست داده اند .علاوه بر اینها استفاده از ابرو مصنوعی مانند مژه مصنوعی و کلاه گیس برای میکاپ و گریم امری کاملاً متداول و رایج است .داشتن ابروهای پر و متناسب در جذابیت و زیبایی بیشتر ،تاثیر فراوانی دارد .

انواع ابرو مصنوعی

ابروهای مصنوعی مانند کلاه گیس ها و ریش و سبیل های مصنوعی در دو نوع موجودند : 1-مصنوعی       2-طبیعی
1- نوع مصنوعی : این ابروها از موهای مصنوعی و الیاف ساخته شده به دست انسان تهیه میشوند .معمولا تولید ابروهای مصنوعی با الیاف مصنوعی توسط دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته صورت میگیرد .در تولید این نوع ،موها بر روی یک لایه توری یا ژل قرار میگیرند .
در این مدل ابروها نمیتوان انتظار ظاهری طبیعی و شبیه به ابروی واقعی را داشت و اگر بخواهیم واقع گرایانه بگوییم ،این ابروها ممکن است ظاهری مصنوعی بر روی صورت داشته باشند ولی به هر سو در گریم و میکاپ یا حتی استفاده های روزانه کاربرد فراوان دارند .

2- نوع طبیعی : در این نوع ابتدا موهای طبیعی و چیده شده از سر انسان جمع آوری میشوند سپس با استفاده از یک سیستم شستشو و ضدعفونی کننده قوی ،آنها را پاکسازی میکنند .در مرحله بعد موها به وسیله افراد و کارشناسان این حوزه به دقت بر روی یک لایه توری یا ژلی چیده میشود .ابتدا انتهای موها را به چسب آغشته مینمایند سپس بر روی یک لایه قرار میدهند .
این ابروها طرفداران بیشتری دارند و البته ظاهر طبیعی تری هم بر روی صورت ایجاد میکنند .ابروهای ساخته شده از موی انسان بسیار شبیه ابروهای طبیعی است چرا که هم موها طبیعی است و هم خط رویش آنها به صورت کاملاً طبیعی طراحی شده است .اگر جلوی آینه به ابروهای خود نگاه کنید متوجه میشوید که دقیقاً مثل هم نیستند و با هم تفاوت دارند .این ابروها هم به دلیل اینکه توسط دستگاه ساخته نمیشوند ،شبیه به هم نیستند و همین یکی از عواملی است که به محبوبیت آنها افزوده .علاوه بر این خط رویش ابروهایی که با موی طبیعی تهیه شده اند بسیار بیشتر شبیه ابروهای طبیعی است .

سوالات متداول

1- آیا ابرو مصنوعی از جنس موی طبیعی انسان کاملاً شبیه ابروی طبیعی است؟
ابروهایی که %100 از جنس موی طبیعی هستند و به صورت دست ساز تهیه و تولید شده اند ،بیشترین شباهت را به ابروهای طبیعی دارند .این ابروها به دلیل دست ساز بودن با هم تفاوت هایی دارند و همین باعث ظاهر طبیعی تر آنها میشود .همچنین به دلیل اینکه بر روی یک لایه پایه قرار داده میشوند ،خط رویش ابرو ها را بهتر تداعی میکنند .

2- چه چسبی مناسب ابرو مصنوعی است؟
برای چسباندن ابرو و مو مصنوعی (کلاه گیس و پروتز مو) چسب های ویژه ای بر پایه آب یا مواد دیگر ساخته شده است .این چسب ها به دلیل ماهیتی که دارند برای اینکار مناسبند و نباید از چسب های دیگر استفاده کرد .اگر ابروها را تیغ زده اید یا آنها را کاملاً از دست داده اید ،چسب دو طرفه گریم هم میتواند گزینه خوبی برایتان باشد .

3- آیا میتوانم در مکان های مرطوب و یا در آب از ابرو مصنوعی استفاده کنم؟
ابروهای مصنوعی که با چسب های ضدآب گریم (چسب هایی که بر پایه آب نیستند) چسبانده شده اند را میتوانید حتی موقع دوش گرفتن و استحمام هم از پوست جدا نکنید ،اما اینکار اصلاً توصیه نمیشود چون بهتر است آن را بردارید و آب به پوست شما برسد .اگر قصد استفاده از ابرو مصنوعی در استخر را دارید هم بهتر است منصرف شوید چرا که در فضای استخر به دلیل وجود هوای مرطوب و کلر داخل آب ،به ابرو آسیب وارد شده و ممکن است موهای آن از لایه پایه که روی آن چسبانده شده اند جدا شوند .

4- چطور میتوانم از ابروها بهتر مراقبت کنم و روی صورت نگه دارم؟
توصیه میکنیم برای دوام بهتر و بیشتر ابروها از چسب مخصوص آنها استفاده نمایید .هرچند برخی از خانم ها ابرو مصنوعی را با چسب مژه میچسبانند و از چسبندگی آن راضی هستند اما اینکار در طولانی مدت باعث آسیب به ابرو میشود .

5- چه مدت میتوانم از ابرو مصنوعی استفاده کنم؟
برخی افراد ابروهای مصنوعی خود را برای مدت 2 یا حتی 3 روز روی پوست نگه میدارند .اینکار توصیه نمیشود به دو دلیل ،اول اینکه پوست شما در اثر تماس طولانی مدت با چسب آسیب میبیند ،دوم اینکه برای ماندگاری بهتر ابروها باید هر روز که از آنها استفاده میکنید و از پوست جدا میکنید ،با استفاده از مواد پاک کننده چسب ها را از روی ابروها پاک کنید .به طور کلی ماندگاری ابرو با توجه به مراقبت های شما بین 4 ماه تا یک یا حتی دو سال متغیر است .

6- نحوه استفاده از ابرو مصنوعی چطور است؟
ابتدا مقداری از چسب مخصوص را روی قسمت پشتی ابرو و در حاشیه های داخلی آن بمالید .سپس ابروهای مصنوعی را بر روی جای مورد نظر قرار داده و فیکس کنید .حالا با استفاده از یک برس یا فرچه موهای آن را مرتب کنید و مقداری دیگر با دست فشار دهید تا خوب به پوست بچسبد .برای بهتر جلوه کردن ابروها میتوانید از مقداری سایه ابرو استفاده کنید .

7- چطور ابرو مصنوعی را از پوست جدا کنم؟
برای جدا کردن چسب ابرو مصنوعی از روی پوست باید از حلال مخصوص چسب استفاده کنید .موقع خرید چسب دقت کنید که حلال آن چیست .برخی چسب ها با الکل پاک میشوند ،برخی با آب و صابون ،برخی با حلال های روغنی .ابتدا باید لبه های ابرو را کمی بلند کنید و یک پنبه آغشته به حلال را کم کم به چسب زیر آن بزنید ،بعد از چند دقیقه که چسب شل شد میتوانید ابرو را جدا کنید .

8- آیا میتوان ابرو مصنوعی را اصلاح کرد؟
بله ،شما میتوانید با استفاده از قیچی ابروها را مرتب کنید و به شکل دلخواه در بیاورید .فقط باید دقت کنید که اگر قصد حالت دادن به ابرو یا باریکتر کردن آن را دارید ،اینکار را با اصلاح لایه زیرین آن انجام دهید و بسیار دقت کنید که قسمت های مورد نظر را ببرید نه قسمت هایی که به بودنشان نیاز دارید .

9- چطور باید ابرو مصنوعی را تمیز کنم؟
به منظور اینکار ابتدا با پاک کننده مناسب چسب های روی ابرو را پاک کنید بدون اینکه ابروها را در ظرف حاوی پاک کننده فرو ببرید .سپس در یک ظرف مقداری آب سرد و شامپوی ملایم بریزید و ابروها را با آن شستشو دهید .اجازه دهید ابرو ها در هوای آزاد خشک شوند و از سشوار یا شوفاژ برای خشک کردن آنها استفاده نکنید .

10- اگر ابرو داشته باشم آیا استفاده از ابرو مصنوعی موجب کنده شدن موها میشود؟
اگر دارای ابرو های کم پشت یا کمرنگ هستید یا اصلاً ابروهایی سالم دارید ولی میخواهید از ابرو مصنوعی استفاده کنید ،باید از چسب های ضعیفتر استفاده کنید تا راحتتر از موها جدا شوند .این تصور نادرست است که ابرو مصنوعی باعث کنده شدن ابروهای شما میشود ،برای جلوگیری از این امر باید تنها از چسب و حلال مناسب استفاده نمایید .

11- آیا میتوانم از ابرو در میکاپ های عادی استفاده کنم؟
بله این امر کاملاً امکان پذیر است و مانند مژه مصنوعی میتوانید از ابرو هم استفاده نمایید .ولی دقت به یک نکته لازم است و آن هم چسباندن ابرو قبل از استفاده از کرم پودر یا پرایمر است .این مواد درست مانند یک ناخالصی ،به عنوان یک سد عمل کرده و مانع چسبیدن ابرو به پوست میشوند .

معرفی چند نمونه ابرو مصنوعی

به منظور راحتی شما در ادامه به معرفی مدل ها و برندهای مختلفی از ابرو مصنوعی خواهیم پرداخت .شما میتوانید با استفاده از لینک قرار داده شده پایین هر محصول ،نسبت به خرید بهترین ابرو مصنوعی اقدام کنید .

1- ابرو مصنوعی لشی براوز از جنس موی طبیعی

2- ابرو مصنوعی پرتی لاکس از جنس موی طبیعی

3- ابرو مصنوعی ولاسی از جنس موی طبیعی مدل EM-781-32

4- ابرو مصنوعی ولاسی از جنس موی طبیعی مدل EM-781-3

5- ابرو مصنوعی ولاسی از جنس موی طبیعی مدل EM-780-3

6- ابرو مصنوعی ولاسی ساخته شده از موی طبیعی مدل KS-W732-3

7- ابرو مصنوعی ولاسی مدل KS-W731-32 ساخته شده از موی طبیعی

8- ابرو مصنوعی ولاسی مدل EM-787-32 از جنس موی طبیعی

9- ابرو مصنوعی ولاسی مدل KS-W734-32 ساخته شده از موی انسان

 

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/ابرو-مصنوعی-چیست-طرز-استفاده-از-آن-چگون/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا