ورزش و سلامتی

یک روش مطمئن برای افزایش کسب نیرو با استفاده از مچ بند

اگر میخواهید کسب نیرو را بهبود بخشید هیچوقت نباید از مچ بند استفاده کنید درست است؟غلط است.هر چه کمر و مچ قویتری داشته باشید,کسب نیروی بیشتری خواهید داشت.

ابتدا عاشق این راهنما میشوید,ولی بعد ممکن است از آن متنفر شوید.اجازه دهید توضیح بدهم.

اکثر ما کسب نیروی بیشتری میخواهیم.وقتی که یک دمبل در طول تمرین از دستمان می افتد یا موفق نمیشویم رکورد شخصیمان در تمرین چند مفصلی را بشکنیم چون نیرویمان تمام میشود حسابی نا امید میشویم.و اصلا قرار نیست از مچ بند استفاده کنیم,درست است؟

به نظر می آید که این معمول ترین توافق در اکثر انجمن های وزنه برداری است.اما حدس بزنید چیست.این اشتباه است.بله درست شنیدید.

 

مچ بند
مچ بند

 

استفاده از بندها یکی از بهترین روش ها برای افزایش کسب نیرو میباشد.این هم دلیل این حرف

اکثر مردم این را نمیدانند اما نیروی کمر نقشی اساسی در مدت زمانی که میتوانید چیزی را تحمل کنید ایفا میکند.به زبان ساده,وقتی کمر شما نتواند وزن خاصی را بیش از این تحمل کند,مغز شما به عضله های شما فرمان رها کردن میدهد.

این یعنی چی؟هر چه کمر شما قویتر باشد,کسب نیروی بهتری خواهید داشت.

استفاده از بند ها به شما اجازه میدهد در طول هالتر خمیده,بارفیکس و تمرین های چند مفصلی عملکرد بهتری داشته باشید.برای برخی از تمرین های کمر مانند هالتر خمیده,بند ها ممکن است به شما اجازه دهند از وزن بیشتری استفاده کنید.هر چه وزن بیشتری استفاده کنید,سریعتر نیروی کمرتان افزایش میابد.هر چه تعداد حرکت بیشتری بتوانید بزنید,نیروی کمرتان سریعتر افزایش میابد.بند ها دست و پا گیر نیستند.آنها یک ابزار برای کمک به شما برای ایجاد هر چه سریعتر نیروی کمر میباشند.استفاده از آنها باعث نتیجه ی کسب نیروی بیشتر میشود.برای چه گفتم ممکن است از این راهنما متنفر شوید؟

  1. راه حل این نیست که در طول شب بتوانید قدرت کمرتان را افزایش دهید.
  2. شما به برخی افراد اعتماد میکنید که اشتراک بین قدرت کمر و کسب نیرو را نمیفهمند,و آناه سعی میکنند شما را قانع کنند که استفاده از بندها نیروی شما را کاهش میدهد.
مچ بند
مچ بند

قدرت کمر من,کسب نیروی من

تا سال ۲۰۰۷ من از بند ها دوری میکردم.درست مثل شما,فکر میکردم آنها ممکن است نیروی من را تضعیف کنند.

پس برای ۲۱ سال من با دمبل و هالتر سر و کله میزدم.بیشترین مقدار وزنی که میتوانستم با دمبل یا هالتر بدن مچ بند و کمر بند بزنم ۱۲۰ پوند برای ۱۰ دور بود.ولی برای هالتر خمیده,خب بیچاره بودم.من دست های آلمانی کوچکی دارم, و با وزنه هایی سرو کار داشتم که نیازمند دو برابر قدرت من بودند.

برای اینکه یک مثال از این مورد به شما بدهم,من تمرین چند مفصلی را از سال ۲۰۰۷ آغاز کردم و نمیتوانستم ۳۱۵ را با دو دست بلند کنم چون لیز میخورد.اجتناب از مچ بندها تنها این مشکل من را بدتر میکرد.کمر من ضعیف بود,بنابراین کسب نیوری من ضعیف بود.سپس چیزی جالب اتفاق افتاد.در سال ۲۰۰۸ من یک جفت مچ بند ورسا برداشتم.مچ بندهای ورسا یک برند عالی از مچ بندها هستند.آنها سریعتر و محکمتر از بند لباس بسته میشوند.ناگهان در یک دمبل خمیده قادر بودم بیش از ۱۲۰ پوند وزنه بزنم.تا سال ۲۰۱۰ من قادر به انجام دمبل خمیده ی یک دسته با ۲۵۶ پوند برای ۱۰ دور بودم.همچنین در طول این زمان من برای تمرین هالتر خمیده با عزمی راسخ وزن را به ۴۰۵ پوند رساندم.

وقتی شروع به استفاده از مچ بندهای ورسا کردم همچنین شروع به تمرین چند مفصلی با دو دست کردم.دو ماه قبل من قادر به انجام تمرین چند مفصلی ۷۰۰ پوندی برای دو دور از یک بلوک سه اینچی بودم.نکته ی همه ی اینها ساده است.در سال ۲۰۰۷ من فکر میکردم کمر من قوی است,اما نبود.این روزها مطمئن هستم که کمرم قوی است.

 

مچ بند
مچ بند

مردم به خاطر استفاده از بند ها به من سخت میگیرند اما میدانید چیست؟وقتی که نوبت من میشود که بدون آنها تمرین چند مفصلی را انجام دهم,مچ و کمر من محکم است و هیچوقت تسلیم نمیشود.نه فقط الان بلکه همیشه.من قادر بودم یک تمرین چند مفصلی ۷۰۰ پوندی بر روی سکوی وزنه برداری بدون هیچ مشکل مفصلی انجام دهم.چه چیزی بهتر از این؟بنابراین به طور خلاصه…در سال ۲۰۰۷ من مشکل مفصل داشتم.اجازه میدادم که مشکلات مفصلی ام نیروی کمرم را تضعیف کند.وقتی شروع به استفاده از بندها کردم,نیروی کمر من افزایش یافت,و در نتیجه,نیروی مفصل های من افزایش یافت.

حتی اگر بندها هیچ کاری برای کمک به نیروی مفصل های من نکردند,که جای بحث دارد,با این حال آنها به من کمک کردند که یک تمرین چند مفصلی ۷۰۰ پوندی انجام دهم.بدون آنها نیروی کمر من کم باقی میماند,و شاید هرگز نمیتوانستم بیش از ۵۰۰ پوند وزنه بزنم.

حرف های آخر در مورد قدرت مفصل

فکر کنم اشکال نداشته باشد که بگویم اکثر شما وزنه بردار نیستید.شما هیچوقت نیاز ندارید قدرتتان را بر روی سکو به نمایش بگذارید.احتمالا شما فقط میخواهید تا جایی که میتوانید بزرگ و قدرتمند شوید.بنابارین هیچ دلیلی وجود ندارد که از پوشیدن بند ها اجتناب کنید.

شما چیزی را از دست نمیدهید و تنها سود و فایده به دست می آورید.آنها نه تنها به شما مچ و کمر قویتری میدهند,بلکه بلکه همچنین به افزایش نیروی مفصل های شما هم کمک میکنند.

منبع:body4life.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا