آرایشی و زیبایی

زیباسازی و پاک سازی پوست با چند قدم ساده

به قلم ارشاکو : امروز قصد داریم چند روش ساده و بسیار در دسترس را به شما خوانندگان عزیز ارشاکو معرفی کنیم تا بتوانید با انجام این مراحل خیلی سریع به پوستی تمیز و زیبا دست یابید . در ادامه مطلب با ما همراه باشید …. 

 تمیز کردن پوست با شیر پاک کن

 ابتدا موهای سر را جمع کرده با حوله و یا روسری آن را ببندید با شیر پاکن مناسب پوست کل صورت خود را به مدت ۲-۴ دقیقه با نوک انگشتان ماساژ دورانی ملایم بدهید. این ماده به عنوان پاکننده مواد آرایشی و ترکیبات دیگر روی پوست می باشد در حین ماساژ دورانی گاهی با انگشتان ضرباتی ملایم بر روی پوست بزنید سپس شیر پاکن را با آب ولرم بشویید شیر پاکن ها بر طرف کننده ی آلاینده های صورت می باشند.با استفاده از این ترکیبات پوست مرطوب و تقویت شده و به سرعت به حالت تازگی و شفافیت قبلی بازمی گردد.علاوه بر این پوست طبیعی باید هفته ای یک بار بطور اساسی و عمیق تمیز شود. بخصوص اگر در شهر های بزرگ که پوست در معرض آلودگی شدیدقرار دارد زندگی میکنیم برای این کار بهتر است از بخور صورت با مواد گیاهی استفاده کرد بخور منافذ را باز کرده و خون رسانی به پوست را شدت می بخشد.

 

 تمیز کردن پوست با شیر پاک کن
تمیز کردن پوست با شیر پاک کن

 

استفاده از تونیک 

پس از استفاده از شیر پاک کن و شستن صورت لوسیون تونیک مناسب پوست را به وسیله یک اسفنج نرم یا گاز استریل بر روی پوست بمالید بهتر است مالیدن محلول قابض به صورت ضربه ای دورانی و حرکت رفت و برگشتی باشد این عمل باعث به وجود آمدن نشاط و شادابی خاصی در پوست می گردد.

لایه بردار پوست

در این مرحله از یک لوسیون لایه بردار مناسب پوست خود استفاده نمایید.لوسیون را بر روی پوست مالیده و کمی صبر کنید تا کرم به پوست جذب شود بعد با دو انگشت ماساژ را بر روی پوست انجام دهید تا لایه ها و سلول های مرده پوست از سطح جدا شوند سپس لوسیون را بشویید

ماساژ پوست

ماساژ پوست باعث سرعت جریان گردش خون در پوست شده و حالت ارتجاعی و قدرت ترمیم پوست را بیشتر می کند علاوه بر این ماساژ باعث تسریع جریان گردش خون در عضلات گردیده وسبب تغذیه و تقویت عضلات زیر پوستی می شود زیرا ضعف و شل شدن عضلات زیر پوستی باعث باعث پیدایش چین و چروک بر روی پوست می شود ماساژ غده های عرق و چربی را به فعالیت طبیعی وا میدارد و لطافت و نرمی خاصی را به پوست میدهد.

 

پوست زیبا
پوست زیبا

 

ستفاده از کمپرکس سرد

در فاصله این اعمال پارچه تمیز یا گاز استریل را با آب سرد تمیز مرطوب کرده بر روی پوست صورت قرار گیرد در این مرحله میتوان از عصاره گیاهان مفید و مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

ماسک گذاری

 معمولا ماسک گذاری جزء آخرین کارهای زیبا سازی پوست است و این به خاطر تقویت و تسکین دهندگی پوست است بر اساس نوع پوست خود ماسک مناسب را انتخاب کرده و آن را تهیه کنید.  ماسک را روی بینی، چشم ها، ابروها و موهای سر نمالید ماسک را به صورت یک لایه نازک روی پوست بمالید و به آرامی دراز کشیده و نفس عمیقی بکشید پس از ۲۰ دقیقه ماسک را از روی صورت پاک کنید.

 

ماسک گذاری
ماسک گذاری

استفاده از کرم های مرطوب کننده

بر اساس نوع پوست خود کرم مرطوب کننده مناسب را تهیه کنید زیرا در پایان کار لازم است از یک کرم مرطوب کننده وتقویتی پوست و متعادل ساز، مناسب با نوع پوست استفاده گردد البته توجه داشته باشید اگر مجبور هستید از منزل خارج شوید حتما از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا