دنیای دیجیتال

نقد و بررسی Xperia SL

در نقد و بررسی  نقد و بررسی Xperia SL در ادامه مطلب همراه ارشاکو باشید…

معرفی :

کمپانی سونی آنچه که در مورد مدل Arc و پس از آن Arc S را پیش گرفته بود اکنون برروی سری S و مدل Xperia S پیاده می کند . درواقع این مدل یعنی اکسپریا SL همان نسخه ی ارتقاء یافته ی Xperia S می باشد و تنها تفاوتی که این دو  گوشی با هم دارند آنست که مدل جدیدتر از سیستم عامل اندروید و پردازنده ی قوی تری پشتیبانی می کند و  پردازنده ی موجود  در Xperia SL به میزان ۲۰۰ مگاهرتز از نسخه ی پیشین خود قوی تر شده است و در واقع پردازنده ی Snapdragon S3 از ۱٫۵ گیگاهرتز به ۱٫۷ گیگاهرتز ارتقاء یافته است .

دیگر اینکه از نظر رنگ متنوع تر شده و از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور Exmor R پشتیبانی می کند و همانند Xperia S با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی برای کاربران خود ارسال می شود .

طراحی :

به نظر می رسد که وزن این گوشی با وجود یک صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی در مقایسه با نمونه ی قبلی افزایش یافته باشد با این وجود ۱۴۴ گرم برای یک گوشی باز هم مناسب است .

وجود انحنا در پشت گوشی آنرا خوش دست کرده و به راحتی کف دست می نشیند حتی با وجود صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی با یک دست به راحتی می توان با آن کار نمود . وجود بدنه ی پلاستیکی مانع از ماندن اثر انگشت روی بدنه می شود و ظاهر تمیز و زیبای گوشی همیشه حفظ خواهد شد ، البته لازم است بگوییم که بدنه ی پلاستیکی آن کمی لغزنده است .

طراحی باریک اما کشیده ی گوشی های سونی اولین بار در Xperia arc دیده شد طوریکه به شما اجازه می دهد تا برای حرکت انگشت شست خود روی صفحه ی نمایش، آزادی عمل بیشتری را تجربه کنید . شما راحتی بیشتری هنگام استفاده از یک دست برای بهره از این گوشی نسبت به سایر گوشی های بزرگ مشاهده خواهید کرد .

اکنون که صحبت از عملکرد با یک دست به میان آمد باید بگوییم که سونی توزیع وزن بسیار خوبی را برای این گوشی ارائه می کند و مانند سایر گوشی ها  اکثر وزن گوشی در قسمت فوقانی گوشی ، اطراف ماژول های دوربین متمرکز نشده است . بنابراین نگرانی ای در این مورد وجود نخواهد داشت .

وجود نوار روشن و اکرلیک پایین دکمه های خازنی ، که آیکون هر کدام از این دکمه ها روی این نوار حک شده ، علاوه بر جنبه ی زیبایی جنبه ی عملکردی نیز دارند ، به گفته ی سونی آنتن گوشی در این نوار قرار گرفته که باعث افزایش آنتن دهی گوشی می شود .

یکی از نقاط ضعف و شاید تنها نقطه ی ضعف Xperia SL همین کلیدهای خازنی می باشند که به خوبی تعبیه نشده اند و لمس کردن آن‌ها به سختی صورت می پذیرد .

علاوه بر وجود سه دکمه ی خازنی پایین صفحه نمایش دکمه ها و پورت های دیگری در کناره های گوشی تعبیه شده اند که پورت های microUSB و microHDMI با یک پوشش پلاستیکی همرنگ بدنه پوشانده شده اند . این فلپ ها یا پوشش ها کمی سخت از جای خود بلند می شوند به خصوص اگر ناخن کوتاهی داشته باشید . در کل امکان شکسته شدن این فلپ ها به مرور زمان وجود دارد .

دکمه های تنظیم صدا به همراه دکمه ی شاتر دوربین و شیار micro HDMI  در سمت راست گوشی و دکمه های قفل / پاور نیز بالای گوشی روی شاسی نقره ای قرار گرفته اند و در سمت چپ گوشی نیز شیار micro USB وجود دارد .

 

صفحه نمایش :

Xperia SL  از یک صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی HD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ برخوردار است و همانند اکسپریا S دارای تراکم پیکسلی ۳۴۲ ppi می باشد که با ۱۷۰ درجه زاویه ی دید یکی از با کیفیت ترین صفحه نمایش ها را در میان گوشی های موبایل هم رده ی خود محسوب می شود .

صفحه نمایش LCD آن بسیار شفاف و روشن است و دارای یک موتور Moblie Bravia می باشد که کیفیت رنگ و کنتراست را بهبود می بخشد و رنگ های تولید شده در آن بی نهایت زنده و شفاف خواهند بود . و در زیر نور آفتاب نیز مشکلی برای کار با آن وجود ندارد مگر آنکه خورشید به طور مستقیم روی آن بتابد .

 

sony_xperia_sl-437 (7)
Xperia SL

 

 

نرم افزار :

Xperia SL سونی از نرم افزار اندروید نسخه ی ۴٫۰  Ice Cream Sandwich پشتیبانی می کند . این گوشی نیز از رابط کاربری UXP NXT بهره می برد که تقریبا روی تمام خانواده ی گوشی های اکسپریا استفاده شده و بیشتر نیازهای کاربر را پاسخگوست در ضمن ظاهر رابط کاربری نسبت به نسخه‌های پیشین موجود بر روی گوشی‌های قدیمی‌تر، مثل  Xperia Arc، تغییر خاصی نداشته است .

از طرفی سونی یک سری نرم افزار به صورت پیش فرض روی SL نصب کرده که از جمله ی آنها می توان به OfficeSuite 6 به منظور مشاهده و ویرایش فایل های آفیس ، Timescape و NeoReader و GPS و .. اشاره کرد .

دوربین :

در ماه آپریل ما شاهد ظهور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Xperia S بوده ایم . اکنون نیز این دوربین در Xperia SL دیده می شود که یک دوربین بسیار با کیفیت است و از سنسور Exmor R CMOS نیز پشتیبانی میکند که ادعا می شود دوبرابر حساس تر از یک سنسور معمولی CMOS می باشد .

شما برای عکس برداری علاوه بر دکمه ای که روی قاب کناری گوشی تعبیه شده می توانید از دکمه ی لمسی روی صفحه ی نمایش نیز استفاده کنید . در ضمن با این دوربین قادر خواهید بود که عکس های پانوراما ، پانورامای سه بعدی و همینطور حالت های چند زاویه ای را تجربه کنید . در ضمن می توانید عکس هایی که با شات های ۳D گرفته شده اند را توسط HDMI به یک نمایشگر سه بعدی منتقل کنید و از تماشای آنها به صورت سه بعدی لذت ببرید . عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی بسیار شارپ بوده و رنگ‌های تولید شده بسیار زنده هستند. همچنین نویز تصویر بسیار کم و فلاش قدرتمند آن کمک بسیاری در بهبود عکس‌های گرفته شده در فضاهای تاریک می‌کند.

عملکرد :

در پنل پشتی گوشی همانند Xperia S یک باتری ۱۷۵۰ میلی آمپری وجود دارد و تنها ارتقاء قابل توجهی که در گوشی Xperia SL بسیار به چشم می خورد در مورد پردازنده ی آن می باشد که از یک پردازنده ی دو هسته ای ۱٫۷ گیگاهرتزی بهره مند است .

وجود پردازنده ی قدرتمند دو هسته ای طبیعتا وب گردی را آسانتر و روانتر می کند بنابراین صفحات وب به سرعت باز می شود .

گوشی های هوشمند جدید سونی همگی از ارتباطات NFC استفاده می کنند . از طرفی Xperia SL یکی از معدود گوشی‌های اندرویدی است که دارای چیپ NFC است. این بدین معنی است که گوشی می‌تواند با سایر گوشی‌ها و کلا لوازمی که دارای چیپ NFC هستند برای تبادل اطلاعات، ارتباط از فاصله نزدیک برقرار کند.

از کاربری های دیگری که در این گوشی وجود دارند می توان به وجود بلندگوهای با کیفیت آن اشاره کرد که استفاده از تکنولوژی Xloud در این گوشی موجب افزایش صدای باس (Bass) شده که لذت گوش کردن به موسیقی را چند برابر می کند .

از دیگر مزایای Xperia SL  پشتیبانی از فرمت های DivX و Xvid و تمامی فیلم های Full HD می باشد .

در نهایت با مزایای بسیاری که در مورد Xperia SL  بیان شد انتظار می رود همان استقبالی که از Xperia S  مشاهده شد از این نسخه ی جدید نیز شاهد باشیم .

 

 

شناسنامه محصول :

  • پردازنده : پردازنده دو هسته ای ۱٫۷ گیگاهرتزی
  • پردازنده ی گرافیکی : Adreno 220
  • تراشه : Qualcomm MSM8260 Snapdragon
  • حافظه ی داخلی : ۳۲ گیگابایت
  • حافظه رم : ۱ گیگابایت رم
  • صفحه نمایش : صفحه نمایش خازنی ۴٫۳ اینچی LCD با نور پس زمینه ی LED
  • رزولوشن صفحه نمایش : ۷۲۰ × ۱۲۸۰
  • ابعاد : ۱۲۸ × ۶۴ × ۱۰٫۶ mm
  • وزن : ۱۴۴ گرم
  • تعداد سیم کارت : تک سیم کارته
  • دوربین : ۰ مگاپیکسل درای فلاش LED
  • بلندگو : xLOUD Experience
  • سیستم عامل : اندروید ۴٫۰
  • باتری : باتری یون لیتیوم استاندارد ۱۷۵۰ میلی آمپری

 

نقاط قوت :

صفحه نمایش بسیار خوب

دوربین با کارایی فوق العاده

پشتیبانی از فرمت های DivX و Xvid

پشتیبانی از سیستم عامل اندروید

پردازنده ی قدرتمند به همراه ۱ گیگابایت رم

 

نقاط ضعف :

کارایی ضعیف دکمه های خازنی

عدم پشتیبانی از Micro SD

 

 

مناسب برای :

تمامی کاربران علاقه مند به گوشی های قدرتمند اندرویدی

 

 

مدل های مشابه با Xperia SL :

Sony Xperia S

Sony Xperia P

Sony Xperia V

Sony Xperia TX

Sony Xperia Acro S

 

 

 

پاورقی :

رابط کاربری Timescape : TimeScape تمامی ارتباطات شما را در یکجا جمع می کند.این نرم افزار نمایش متراکمی از SMS ها، MMS ها ، ایمیل ها ، گزارش مکالمات و به روز رسانی های FaceBook ، MySpace و Twitter مهیا می سازد.این نرم افزار از نمایش لبه ای استفاده می کند و به شما اجازه می دهد که محتویات آن را با استفاده از نوعشان فیلتر کنید و اطلاعات مرتبط را در یک جا مشاهده کنید. با استفاده از TimeScape نه تنها می توانید آخری فعالیت ها و به روز رسانی های مخاطبین تان را ببینید بلکه می توانید وضعیت تان را به اشتراک گذارده ، به پیام های دریافتی پاسخ بگویید و یا اگر تماس از دست رفته ای دارد با مخاطب مرتبط تماس حاصل نمایید.بهترین بخش Timescape جدید این است که می توانید آن را به عنوان ویجتی بر روی صفحه نمایش تنظیم نمایید.تمامی به روز رسانی های شما در آن به نمایش در خواهید آمد و بنابراین دیکر نیازی نیست که تمامی صفحه اصلی تان را در اختیار آن بگذارید.

 

NeoReader     : نرم افزار NeoReader یکی از بهترین نرم افزارها برای خواندن بارکد ها به حساب می آید که با استفاده از دوربین گوشی اقدام به اسکن بارکد مورد نظر شما می کند. برای این کار برنامه را اجرا کرده و دوربین گوشی را به سمت بارکد در فاصله ۱۵ سانتیمتری بگیرید .

NFC : NFC جدیدترین فناوری بی سیمی است که این امکان را برای دستگاه ها فراهم کرده تا در فواصل کوتاه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اطلاعات انتقالی بین دستگاه ها از طریق یکی از دو روش زیر واقع می شود:
موج کوتاه و یا لمس و اتصال که شایع تر می باشند.
این ارتباط مابین دو دستگاه دستی مثل دو تلفن نمی تواند رخ دهد. اما با یک تلفن همراه و چیزی شبیه آن عمل می کند، برای مثال یک دستگاه پرداخت موجود در فروشگاه یا حتی چیزی به سادگی یک اتیکت (tag)، برچسب، پوستر، عکس برگردان یا کارتی که تراشه های NFC در آن تعبیه شده باشد. در مورد این اهداف ساده باتری ها نیازی به تراشه های NFC ندارند. در عوض، تراشه ها در نوعی حالت انفعالی قرار دارند و برای فعال کردن توسط دستگاه دیگری که می تواند فیلد RF(فرکانس رادیویی) تولید کند، در دسترس می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا