اتو و حالت دهنده مو

انتخاب اتوی موی مناسب

اگر شما هم به دنبال خرید اتو مو مناسب هستید و هز بار که به فروشگاهها سر می­زنید با برندهای مختلف و مدلهای مختلف روبرو می­شوید، برای اینکه از سردرگمی در بیایید پیشنهاد می­کنم، مطلب زیر رابخوانید. در این مطلب شما را با انواع اتوهای مناسب مو بر اساس جنس و حالت مو وهمچنین جنس کفی اتو آشنا خواهیم کرد. قبل از شروع باید بگویم که اگرچه نام وسیله­ ای که به شما در این مطلب معرفی می­کنم اتوی مو است و همانطور که از اسمش پیداست کارش صاف کردن موها است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انواع مختلف اتوی مو تاثیر متفاوتی بر روی حالت موهایتان خواهند داشت. درست است که کار اصلی آنها صاف کردن موها است اما گاهی برای فر کردن و حالت دادن مو هم استفاده می­شوند البته اگر روش کار را بدانبد.

انواع موها:

با وجود تنوع در مدل­های اتوی مو، با انتخاب­های گوناگونی مواجه می­شوید. اما اگر به نوع مویتان توجه کنید و بر اساس آن به دنبال انتخاب اتو باشید، انوقت خواهید دید که تعداد انتخاب­هایتان کم می­شود و بهتر می توانید تصمیم بگیرید. به طور کلی انواع مو به ۴ دسته تقسیم می­شود. که در زیر هر کدام را معرفی و توضیح می­دهیم تا بتوانید اتو مو خوب مناسب نوع موهایتان را انتخاب کنید .

موهای صاف و نازک

اگر موهای شما لخت ولی معمولی است شما نیاز به اتوی مویی دارید که حرارت زیادی داشته باشد. مدلهایی که کفی سرامیک دارند می­توانند برای نوع موی شما مناسب باشند چون اولا از الکتریسته پیدا کردن موهایتان جلوگیری می­کنند و در ثانی به موهایتان آسیب نمی­رسانند.

موهای فر

اگر موهایتان فر دار است و نازک بهتر است از اتوی مویی استفاده کنید که قابلیت تنظیم دما داشته باشد. این طوری شما می­توانید با توجه به حجم و ضخامت مو، درجه حرارت اتو را تنظیم کنید. این اتوها قالبا دارای کفی تیتانیوم و یا تورمالین هستند که برای حالت فر موهای شما مناسب هستند.

 

۱۱۴۲۸_۱۷۲۸۷۸۶۱۶۲_BABYLISS2021CE_resize
اتومو

 

موهای ضخیم وصاف

اگر موهای شما فقط کمی حالت دارد و در عین حال ضخیم هستند، برای لخت شدن و صاف شدن نیاز به گرمای بیشتری نسبت به موهای نازک دارند. برای این نوع موها بهتر است از اتوی مویی استفاده کنید که کفی پهنی دارد و از طرفی قابلیت تغییر درجه حرارت هم داشته باشد. کفی پهن به شما این امکان را می­دهد که حجم بیشتری از مو را صاف کنید. از طرفی چون حجم موها متفاوت است پس می­توانید با توجه به حجم موهایتان بهترین درجه حرارت را انتخاب کنید.

موهای فر و ضخیم

اگر فکر می­نید که موهای شما از نظر جنس و حالت در این دسته قرار می­گیرند، شما نیاز به مدلی دارید که هم کفی پهنی داشته باشد و هم درجه حرارت بالا. اتوهایی که قابلیت یونیزاسیون دارند برای شما مناسب هستند. این اتوها از موهای شما در مقابل حرارت بالا محافظت می­کند و از طرفی باعث می­شود که موهایتان خشک نشود و روطوبت موهایتان از دست نرود.

عرض اتو:

دو نوع اتوی مو داریم.

  • اتوهای بلند و باریک

این مدل اتوها هم برای صاف کردن مو بکار می­روند و هم برای حالت دادن مو. که البته روش فر کردن مو با اتوی مو، نیاز به تمرین و کار دارد.

  • اتوهای بلند و پهن

این نوع اتوها برای صاف و لخت کردن موهای بسیار بلند مناسب هستند. چون معمولا صاف کردن موهای خیلی بلند با اتوهای باریک سخت و دشوار است. در واقع کفی پهن این موها امکان صاف کردن حجم و بخش  بیشتری از مو را فراهم می­کنند.

کفی اتو:

در کنار شکل و عرض اتو، کفی های متفاوتی وجود دارد که در بالا ذکر شد. برای اینکه انتخاب آسان­تر و بهتری داشته باشید، در زیذ برای شکا انواع کفی را توضیح می­دهم.

کفی های معمولی:

این نوع کفی­ها از فلز ساخته شده اند و اکثرا قابلیت تنظیم درجه حرارت ندارند. در واقع بیشترین قابلیتی که برای تنظشیم درجه حرارت در انها در نطر گرفته شده است: کم، زیاد و متوسط . این اتوها مخصوص افرادی است که گاه گاه از اتوی مو استفاده می­کنند و یا فقط بخشی از موهایشان را صاف می­کنند.

 

اتومو
اتومو

کفی­های سرامیک:

در این نوع اتوها قابلیتهای مختلفی تعبیه شده است. از قبیل قابلیت تنظیم درجه حرارت. این نوع اتو موها ارزان قیمت هستند و معمولا قیمتشان با توجه به قابلیتهایی که دارند متفاوت است. کیفیت سرامیک بکار رفته در این نوع اتوها هم مختلف است. این اتو موها کمتر به موها اآسیب می­رسانند و برای همین نسبت به مدل­های فلزی و یا معمولی طرفدار بیشتری دارند.

کفی­های تورمالین( کهربایی):

کهربا یکی از مواد بسیار پر کاربرد در طبیعت است. و البته در صنعت آرایشی و زیبایی بسیار پر طرفدار. چون کهربا آرام آرام گرم می­شود، بنابراین درجه حرارت را در خود نگه­ می­دارد و به جای خشک و بد حالت کردن مو، آنرا درخشان، براق و خوش حالت می­کند.برخی از مدل های اتو مو بابلیس چنین ویژگی ای را دارند که میتوانید از آن بهره ببرید .

کفی های یونیک:

این اتوها نسیبت به مدلهای دیگر گران­تر هستند. نتیجه این مدل اتوها بر روی انواع محتلف مو متفاوت است. اگر موهای شما خشک است، بهتر است که از این مدل اتو استفاده کنید. در واقع این نوع اتو باعث می­شود که روطبت موهای شما از دست نرود و حتی زطوبت را به موهای شما بر می­گرداند و مانع از خشک شدن موهایتان می شود.

در پایان باید این نکته را یادآوری کنم که هرچه موهای شما حجیم وضخیم­تر باشد نیاز به حرارات بیشتری برای صاف شدن دارد. یعنی هرچه مو حجیم­تر و خیم­تر باشد، در اینصورت باید از اتوی پیشرفته­تری استفاده کنید.

 

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با ما مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا