کوادکوپتر

آموزش تعویض موتور کوادکوپتر

موتور یک دستگاه به منزله ی قلب در بدن انسان است. ضعیف شدن و آسیب دیدن آن به تمام اجزای دستگاه منتقل شده و عملکرد سایر قسمت ها را نیز زیر سوال می برد. از آنجایی که این پرنده های کوچک مدام در معرض خطر و آسیب دیدگی قرار می گیرند ، بهتر است قبل از هرگونه اقدام جدی ابتدا تمام تلاشمان را در برطرف کردن مشکلات جزئی بکار بگیریم و اگر چاره ای پیش رویتان نبوده و یا واقعا در آن زمینه تخصص کافی نداشتید ، به سمت تعمیرگاه روانه شویم. در ادامه ما به شما نحوه ی تعویض یک موتور آسیب دیده ی کوادکوپتر را آموزش خواهیم داد. لازم به ذکر است ، این مراحل تنها بر روی موتورهای کرولس جوابگو خواهد بود.

برای شروع کار به این ابزار نیاز خواهید داشت:

  • هویه
  • لحیم
  • پیچ گوشتی میکرو
  • پنس
  • سیم چین
  • چاقو قلمی

مرحله اول: باز کردن بدنه

باز کردن بدنه ارشاکو

قبل از هرگونه اقدامی جهت چرخش پروانه ها را به خاطر بسپارید. سپس پروانه و باتری های کوادکوپتر را بردارید. از آنجایی که اجزای این پرنده بسیار کوچک است ، برای بیرون آوردن آنها می توانید از یک وسیله نازک و سر تیز مانند پنس استفاده کنید. با کمک پیچ گوشتی میکرو ، پیچ های کوادکوپتر را به آرامی و بدون وارد کردن خدشه ای باز کنید.

مرحله دوم: جداکردن موتور آسیب دیده

جداکردن موتور ارشاکو

با توجه به جهت چرخش پروانه ها ، رنگ سیم های اصلی نیز متفاوت خواهد بود. در دستگاه هایی که ملخ ها همگام با چرخش عقربه های ساعت حرکت می کنند ، از سیم های قرمز و آبی استفاده می شود. در سایر دستگاه ها که جهت چرخش پره ها مخالف عقربه های ساعت می باشد ، سیم های سیاه و سفید ، سیم های اصلی در نظر گرفته می شوند. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید ، دو سیم از موتور به بخش اصلی کوادکوپتر متصل می باشد. با کمک هویه این دو سیم را از بخش اصلی جدا کنید. بدین منظور تنها کافی است بخش اتصال را با استفاده از هویه داغ کنید. هنگام انجام این مراحل تمام دقت خود را بکار گیرید تا مبادا با یک اشتبه کوچک ، سایر بخش های پلاستیکی و حساس کوادکوپتر را با گرمای هویه از بین ببرید.

مرحله سوم: اعمال موتور جدید

اعمال موتور جدید ارشاکو

موتور جدید را در جای خود گذاشته و سیم های متصل به آن را در دست نگه دارید. با استفاده از چاقو و یا سیم چین ، حداقل 2 میلی متر از قسمت عایق نوک هر سیم را از آن جدا کنید. دقت داشته باشید که این سیم ها بسیار نازک بوده و کمی فشار آن ها را همراه با قسمت عایق قطع می کند. از طرفی ، کمتر و یا بیشتر بریدن قسمت عایق نیز مشکلات خاص خود را در پی دارد. با استفاده از لحیم کاری ، سیم های اصلی موتور را به بخش اصلی کوادکوپتر وصل کنید. از پوشیده شدن کامل 2 میلی متر سیم اطمینان حاصل کنید. وجود هرگونه خلا در این کار ، موجب قطع اتصال در طول پرواز و در نتیجه ، سقوط کوادکوپتر خواهد شد.

مرحله چهارم: بررسی موتور جدید

بررسی موتور جدید ارشاکو

پیش از اتمام کار و اتصال بدنه ، لازم است یکبار چرخش پروانه ها را امتحان کنید. اگر پروانه ها در جهت سابق خود چرخش داشته باشند ، شما کار خود را به درستی انجام داده اید و می توانید بدنه را به هم وصل کنید. اما اگر پروانه ها خلاف جهت آنچه انتظار داشتید ، به حرکت درآمدند ، باز هم جای نگرانی نیست. کافی است مجددا جای سیم آبی و قرمز ( یا سیاه و سفید) را با هم عوض کنید.

مرحله پنجم: راه اندازی مجدد دستگاه

راه اندازی مجدد ارشاکو

قرار گرفتن تمام اجزا در جای قبل خود کار بسیار مهم و حساسی است. سعی کنید در تمام مراحل با ظرافت و دقت تمام کار خود را انجام دهید. یک جاگذاری اشتباه ، می تواند مانع بسته شدن بدنه و ایجاد یک برآمدگی کوچک کند. به دلیل فضای کوچک درون بدنه ، تا جای ممکن قطعات را به صورت فشرده کنار هم قرار دهید تا چنین موانعی جلوی راه شما سد نشوند. پس از اتمام این مرحله ، کوادکوپتر شما آماده پرواز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا