معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

معرفی عطر ، برند ” آمواژ “

 

کشور سازنده: عمان

فعالیت اصلی: عطر

 

سعید حَمَد بن حمود ال بو سعید، همیشه در رویایی بازسازی و احیای هنر عطرسازان عربی بوده­است. اما “اموآژ” یکی از خانه­های عطر معروف در عمان است که در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط پادشاه عمان بنیانگذاری شده است. این برند از ترکیباتی استفاده شده در عطرهای خاورمیانه برای تولید عطرهای خود استفاده می­کند. ترکیباتی مثل چوب آگار، مشک، رز و ادویه جات. اما رایحه­های به کار رفته در عطرهای این برندف از بهترین اسانسها و عطرهای تولید بهترین کمپانی­ها است.  اولین عطر تولیدی این برند به نام “آموآژ” که امروزه  به نام “آموآژ گُلد” معروف است، توسط طراح فرانسوی به نام “گای روبرت” در سال ۱۹۸۳ طراحی شده است. این طراح با برندهایی مثل “هرمس”، “دیور” ، “روشا” و … نیز همکاری داشته است.  بیشتر عطرهای تولیدی این برند در شیشه­های یک شکل و سنتی که خاص این برند است در بازار توزیع می­شوند. شیشه­ عطرهای زنانه شبیه به کاخ راوی در مسقظ( پایتخت) عمان است. اما شیشه عطرهای مردانه شبیه به خنجر ساخته شده است. خنجر یکی از سلاح­های سرد سنتی در عمان است. برند “آموآژ” تا این زمان ۶۹ عطر زراحی و به بازار عرضه کرده است. اولین نمونه عطر در سال ۱۹۸۳ ساخته شده و آخرین آن نیز در سال ۲۰۱۵٫ طراحانی مثل ” راندا حامامی”،” سِسیل زاروکیان”، “دانیل ماورل”، ” آنجلینالِپورینی” و…طراحان مشهور دریکری برای تولید و طراحی عطر با این برند همکاری داشته اند.  در این سه مطلب قصد داریم تا عطرهای تولید این برند را به شما معرفی کنیم.

 

عطر زنانه و مردانه  ” آفرا ” 

 

عطری با رایحه­ای مبهم، چیزی بین دنیای مردانه وزنانه. رایحه این عطر شرقی و ملایم است و به گونه­ای با استشمام این عطر حس می­کنید که پوستتان نوازش می­شود. رایحه این عطر القا کنند حس خودشیفتگی است. در این عطر از مشک، رز طایف، چوب صندل هندی، میوه­های مرموزی با رایحه دل انگیز و ریحان استفاده شده است  که حس درخشندگی و خود شیفتگی را القا می­کند. ۰

 

عطر زنانه و مردانه ” اجود ” 

 

عطری شرقی مناسب مردان و زنان . این عطر در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد که در آن از چوب عود، چوب صندل، عنبر، رز طایف و مشک استفاده شده است.

 

عطر  ” اُل آندالوس ” 

 

واژه “عطار” از زبان اردو و به معنای “الهه عطر” است. بر اساس افسانه­ها تولد “عطار” اتفاقی تصادفی بود. روزی یکی از پادشاهان ایرانی در باغ خود مشغول قدم زدن بوده است که متوجه ماده روغنی شکلی روی بر روی گل­های رز باغ خود می­شود و پس از بوییدن این ماده متوجه رایحه شگفت انگیز ان می­شود. در واقع این ماده، جوهر گل رز است که در اثر تقطیر از گل رز خارج شده است. و این چنین بود که این ماده شگفت انگیز کشف شد. اما این ماده را می­توان با استفاده از الکل به راحتی استخراج کرد و با استفاده از مواد طبیعی آنرا رایحه دار کرد.  اما عطر “اَل آندالوس” عطری است با رایحه­ای جذاب که در اعماق وجود هر کسی نفوذ می­کند . در این عطر از شکوفه­های پرتقال، به همراه لیمو و رز ماری استفاده شده است. همچنین در رایحه این عطر از نت­های ملایم و تیره­ای استفاده شده است که توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. در رایحه میانی این عطر از زنبق وحشی، مریم گلی و گل شمعدانی استفاده شده است . اما در نت پایه و میانی این عطرف ترکیباتی مثل چوب صندلف خزه، بل.ط و مشک بکار رفته اند.

عطر زنانه و مردانه ” آل مَس “

عطری با رایحه رایحه شرقی که مخصوص زنان و مردان مشکل پسند است. این عطر در سال ۲۰۱۰ طراحی و تولید شده است. نت ابتدایی این عطر شامل لیمو و رز ماری است که در کنار نت میانی که ترکیبی از زنبق وحشی، گل شمعدانی، مریم گلی، گل رز، زعفران و نت­های شرقی و همچنین نت پایانی که شامل چوب صندل، مشک، عنبر، سدر و آگار است، رایحه­ای خاص به این عطر بخشیده است.

  • “آل شموخ”

زنانه

گویی  طراح برای خلق رایحه این جادو کرده است. جادویی که القا کننده حسی میان رویا و واقعیت اسن. ترکیبات بکار رفته در این از میان برترین ترکیباتی است که در بهترین عطرهای دنیا استفاده شده است، و به دقت در کنار هم چیده شده­اند و ترکیبی شگفت انگیز ایجاد کرده اند. در نت­های این عطر از زعفران، ادویه­جات خوشبو، عنبر، مشک و عود استفاده شده است که در کنار آنها از نت چوب صندل نیز استفاده ده است. با استشمام  رایحه این عطر گویی درهای دنیای خیال به روی شما باز شده است.

  • “آمبر”

زنانه و مردانه

رایحه این عطر شرقی است و مناسب برای زنان و مردان می­باشد. در این عطر از نت­های عنبر، رز، مشک، سدر و چوب صندل استفاده شده است.

 

  • “اپیک مَن آموآژ”

مردانه

این عطر از جمله عطرهای جفتی برند “آموآژ” میباشد. عطرهای جفتی عطرهایی هستند که هم ورژن زنانه دارند و هم ورژن مردانه. طراح این عطر “کریستوفر چونگ” است. ترکیبات به کار رفته در این عطر بر اساس فرمولی است که ساخته “پوراندخت پوچینی” است. در واقع رایحه این عطر القا کننده افسانه­­های راه ابریشم( راهی از چین به ایران باستان) است. ورژن زنانه این عطر نشانی از قدرت و استواری زنانه است  در حالیکه ورژن مردان آن نشانی از حماسه و افسانهای راه ابریشم است. غنای رایحه این عطر نشانی است که کالاهای شرقی است که تجار راه ابریشم با خود حمل می­کرده­اند. مثلا: ابریشم، چای، طلا، ادویه ، پشم و…)

“اِپیک مردانه” عطری است با رایحه چوبی که در آن از فلفل صورتی، هلف جوز و زعفران در نت ابتدایی، از شمعدانی و مرمر برای نت میانی و عود، نعناع هندی و چرم برای نت پایانی، استفاده شده است.

هر دو عطر هم در انداز­ه­های ۵۰ و ۱۰۰ میل در بازار موجود هستند. شیشه هر دو ورژن نیز از “جِید” شاهی ساخته شده است که دارای تزیینات طلایی است. طراح این عطر “ریندا حامامی” است که این عطر را در سال ۲۰۰۹ طراحی کرده است.

  • “اپیک وُمَن آموآژ”

زنانه

این عطر در دسته عطرهای شرقی است که دارای نت گل است. این عطر در سال ۲۰۰۹ تولید شده که در نت ابتدایی آن از زیره سیاه، فلفل صورتی و دارچین استفاده شده است. نت میانی شامل رز، شمعداتی، یاس و چایی است. عنبر، وانیل، ریشه زنبق، نعناع هندی و عود نیز از جمله ترکیبات بکار رفته در نت پایانی این عطر هستند. طراحان این عطر “سِسیل زاروکیان”، “دانیل مارِل” و. “آنجلینا لِپورِنی” هستند.

  • “آموآژ گَلد”

زنانه

این عطر اولین عطر تولید شده توسط برند “آموآژ” است که توسط “گای رابرت” در سال ۱۹۸۳ طراحی و تولید شده است. این عطر رایحه­ای گلی دارد که برای استفاده در بعد از ظهر بسیار مناسب است. نت ابتدایی ترکیبی از رز، زتبق وحشی، و فرانکشتاین نقره­ای است. در نت میانی نیز ترکیبی از مرمر، زنبق و یاس بکار رفته است. نت ژایانی نیز شامل عنبر، مشک و چوب سدر است. طراحی بطری این عطر بسیار خاص است و سمبلی است از مسجد و کاخ “راوی” که در آن از کریستال فرانسه و طلای ۲۴ قیراتی لستفاده شده است.

  • “آموآژ گُلد” ژور اُم”

مردانه

رایحه این عطر چوب، گل و مشک است. این عطر در سال ۱۹۹۸ ظراحی و به بازار عرضه شده است. طراح این عطر “گای رابرت” است. نت­های ابتدایی شامل رز و زنبق وحشی است. ریشه زنبق، یاس و مرمر نیز در نت میانی استفاده شده است. در نت پایانی نیز از عنبر، چوب صندل، نعناع هندی، مشک، گلسنک و سدر می­باشد.

  • “آموآژ هوماژ”

زنانه

طراحی این عطر برای ۲۵ سالگرد تاسیس برند “آموآژ” در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت. در این عطر از رایحه گلهای رز طایف  که فقط در عمان می­رویند استفاده شده است. رایحه این گلها در ترکیب با یاس، عود نقره­ای رایحه این فوق العاده ایجاد کرده اند. در نت ژایانی این عطر نیز از پرتقال، لیمو و چوب صندل استفاده شده است. این عطر در بطری ۱۲ میل موجود است. این عطر در دسته عطرهای “عطار” قرار میگیرد که نشان­دهنده رایحه رز بکار رفته در آن است.

  • “آموآژ لیریک مَن”

مردانه

این عطر در دسته عطرهای شرقی قرار دارد که د رآن از نت­های ادویه جات استفاده شده است. برند “آموآز” این عطر را در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه کرد. نت ابتدایی این عطر شامل ترنج و لیمو است. در نت میانی نیز از رز، گلپر، شکوفه­های پرتقال، جوز، زنجبیل و زعفران استفاده شده است. ترکیب بکار رفته برای نت پایانی نیز شامل وانیل، مشک و برگ بو است.

  • “آموآژ لیریک وُمَن”

زنانه

گلبرگهای گل رز قرمز را تصور کنید! حالا غنچه­های گل رز قرمز را به خاطر بیاورید. نفس بکشید، چه می شنید، این دقیقا همان رایحه این عطر است. در نت ابتدیی این عطر از ترنج، دارچین، زنجبیل و زعفران استفاده شده است. نت میانی ترکیبی از همان نتهایی است که در ورین مردانه این عطر استفاده شده است. نتهایی مثل گلپر، گل، یاس، یلانگ یلانگ ، شمعدانی  و ریشه زنبق. اما در نت پایانی، ترکیبی از نتهای مشک، چوب، نعناع هندی، ویتیوِر، چوب صندل، دانه تونکا استفاده شده است. این عطر در اندازه­های ۵۰ و ۱۰۰ میل در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شده است.

  • “آرکوس”

مردانه

عطری با رایحه مرکبات و مردانه که در سال ۲۰۰۶ طراحی و تولید شده است. رایحه بکار رفته در این عطر برای نت ابتدایی شامل لیمو، برگ انجیر و ترنج است. نت میانی شامل سیکلمه، اسطوخودوس، ریحان و شمعدانی است و در نت پایه نیز از چوب، عنبر، نعناع هندی و هسته میوه­ها استفاده شده است.

 

  • “آسانا”

زنانه و مردانه

رایحه این عطر شامل گل، چوب و مشک است که آنرا برای زنان و مردان مناسب کرده است. این عطر در سال ۲۰۰۵ طراحی شده است و در نت ابتدایی آن ماندارین، پرتقال، هل و جوز بکار رفته است. در نت میانی نیز از ترکیب فرزیا، بنفشه، شکوفه زردآلو ، سیکلمه و یاس استفاده شده است. برای نت پایانی نیز سدر، آمیریس، دانه تونکا، عنبر و کندر استفاده شده است.

  • “اسرار آموآژ”

زنانه و مردانه

گویی  طراح برای خلق رایحه این جادو کرده است. جادویی که القا کننده حسی میان رویا و واقعیت اسن. ترکیبات بکار رفته در این از میان برترین ترکیباتی است که در بهترین عطرهای دنیا استفاده شده است، و به دقت در کنار هم چیده شده­اند و ترکیبی شگفت انگیز ایجاد کرده اند. در نت­های این عطر از زعفران، ادویه­جات خوشبو، عنبر، مشک و عود استفاده شده است که در کنار آنها از نت چوب صندل نیز استفاده ده است. با استشمام  رایحه این عطر گویی درهای دنیای خیال به روی شما باز شده است.

.

  • “آیون آل ماها”

زنانه

این عطر دارای رایحه­ای رویایی است که که نمی­توان تصور کرد چنین رایحه­ای در عالم واقعیت هم وجود دارد. اما باید باور کرد که این رایحه در دنیای واقعی وجود دارد. در این عطر از رایحه­های صورتی و چوبی استفاده شده است. ترکیباتی مثل رز، صندل هندی که دارای رایحه­ای گرم و شیری است که با استشمام آن گویی پوست بدن قلقلک می­شود. به دلیل وجود چوب عود، رایحه این رویایی به این عطر بخشیده است. نام این عطر سمبلی از زیبایی زنان عرب است.

  • “بادر اَل بشدور”

زنانه و مردانه

با استشمام رایحه این عطر به دنیای فرشتگان قدم می­گذارید. دنیایی لطیف و خاص با دیوارهای شیشه­ای. این عطر سمبل شهرزاد افاسنه­های هزار و یک شب است. زنی ژر از احساس، جذابیت و در عین حال قدرت و شکوه. رایحه این عطر القا کننده حس مرموزی  است. گل رز و گل محمدی در نت ابتدایی این عطر وجود دارد نشان از شروع عشق است. چوب عود برمه و کامبوج نیز نشان از عشق شرقی است. چوب صندل و عود نقره­ای نیز برای نشان اادن رویایی فانتزی و هزار لایه است.

  • باهجا”

زنانه و مردانه

نام این عطر عربی است و به معنی ” لذت” است. رایحه لیمو بکار رفته در این عطر بسیار خاص است و توجه همه را به خود جلب می­ند. رایحه لیمو در این عطر گویی دعوت کننده افراد با استشمام ادامه نت­ها است. نت ابتدایی این عطر ملایم و لطیف است اما به محض ورود نت میانی که شامل مشک و آلیبان استف این لطافت و ملایمت از بین می­رود و جای خود را ربه رایحه ای قوی و پر از احساس می­دهد. در نت پایانی این عطر از نت­های چوبی استفاده شده که رایحه­ای متناسب با نام این عطر را به آن می­دهد.

 

 

 

  • “باسماه”

زنانه و مردانه

رایحه­ای جذاب و خاص که شامل نت­های چوبی و ادویه است که در ترکیب با نت­های شیرین، نشانه­ای برای لحظات شیرین زندکی است. رایححه این نشان از شکوه و جلال کاخ­های شرقی است. در نت ابتدایی این عطر از عنبر، مرکباتو نت­های گرم هل و دارچین است. در این عطر از نت­های رز و مشک نیز استفاده شده است. نت ژایه شامل نت­های ماندگار و قوی خاصی است. عود کامبوج، چوب صندل و مشک سفید بکار رفته در این عطر باعث ایجاد رایحه­ای شاداب و تازه در این عطر است. “باسماه” به معنی “لبخند”  در زبان عربی است.

دکمه بازگشت به بالا