مد و مدگرایی

چند روش خانگی ساده برای تمیز کردن پوتین در فصل سرما

 

آب و هوای زمستانی کم کم دارد از راه می رسد و چکمه ها و پوتین های شما روزهای سختی در پیش دارند. راه رفتن  بر روی برف، گل و نمک پاشیده شده روی زمین باعث سایش  لبه ی کفش های شما خواهد شد و حتی ممکن است در کفه ی پوتین های شما ترک ایجاد کند. خط وخش، کوبیدگی و لکه های نمک بر روی کفش های شما در این موقع از سال کاملا طبیعی است و خوشبختانه قابل حل است. با این راه حل های ساده پوتین مورد علاقه ی شما در طول زمستان به طرز شگفت انگیزی نو و زیبا به نظر خواهد رسید.

 لکه نمک: برای زدودن لکه سفید نمک و شوره ها از روی چکمه های خود تنها کافی است سری به آشپزخانه بزنید. احتمالا هر آنچه که برای تمیزکاری کفش های خود نیاز دارید در آشپزخانه ی شما یافت می شود. مقدار مساوی از آب و سرکه را در یک فنجان مخلوط کنید. یک پارچه ی نرم را به مایع داخل فنجان آغشته کنید و به آرامی لکه های نمک و شوره ها را از روی کفش پاک کنید. سرکه بدون آنکه به ساختار چرم آسیب برساند لکه ها را از بین می برد. سپس کفش را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

خط و خش: محکم بستن بند ها یکی از عوامل ایجاد خط بر روی کفش است. یک گوش پاک کن را داخل روغن زیتون فرو کنید و در راستای خط و خش ها روی کفش بمالید. ( عمود بر آن ها نکشید). در پایان، کفش را با یک دستمال خشک پاک کنید.

ساییدگی ها: راه حل از بین بردن ساییدگی ها آب و جوش شیرین است.یک کهنه ی نرم را در آب فرو ببرید و سپس آن را به جوش شیرین آغشته کنید و به آرامی روی ساییدگی ها مالش دهید. در آخر با یک دستمال مرطوب کفش خود را تمیز کنید.

ساییدگی های پاشنه ی کفش:  براق نگه داشتن پاشنه های کفش هم به همان اندازه راحت است. کافی است یک دستمال خشک را با وازلین کمی چرب کنید و روی پاشنه ها بمالید. در نهایت با پارچه ی مرطوب چربی روی کفش را پاک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا