خودرو

سرطراح مینی استخدام بورگوارد شد

 چینی‌ها اخیراً پیشرفت زیادی در صنعت خودروسازی داشته‌اند و روز بروز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان این صنعت هستند؛ اما مشکل عمده‌ای که همواره خودروسازان چینی با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند، عدم برخورداری از برند مشهور و معتبر است. به همین دلیل چینی‌ها جهت رفع این مشکل به سراغ برندهای معتبر خودروسازی که عمدتاً درگیر مشکلات مالی بوده‌اند رفته و آن‌ها را خریده‌اند تا با سرمایه‌گذاری در آن‌ها به رقابت با خودروسازان معتبر جهانی بپردازند. مثال بارز این امر ولووی سوئد و ام‌جی انگلستان است. یکی دیگر از برندهای معتبری که توسط چینی‌ها خریداری‌شده؛ برند قدیمی آلمانی بورگوارد است که سال‌ها پیش به دلیل مشکلات شدید مالی ورشکست شده بود. چندی است شرکت چینی فوتون، شرکت بورگوارد را خریداری کرده و قصد احیای آن‌را دارد. اولین محصول جدید بورگوارد، کراس‌اوور BX7 است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ معرفی‌شده و بازگشت این برند آلمانی قدیمی را پس از ۵۴ سال نشان داد. حال این برند تازه احیاشده در حرکتی مثبت اقدام به استخدام رئیس طراحی سابق شرکت مینی آقای «Anders Warming» به‌عنوان مدیر ارشد طراحی خود کرده است. وی برای اولین بار در انجمن مدیران طراحی بورگوارد حاضرشده و خط‌مشی طراحی جدید این شرکت را تعریف خواهد کرد. این حرکتی است که یک خودروساز نوپا (منظور پس از احیای دوباره است) به‌شدت بدان نیاز دارد.

اولین محصول جدید بورگوارد یعنی BX7 که در ابتدا به‌عنوان یک کانسپت معرفی شد، در طراحی به‌شدت از ب‌ام‌و، آئودی و پورشه الهام گرفته بود درحالی‌که هرگز به زیبایی آن‌ها نیست؛ بنابراین برای جلب‌توجه مردم به برند بورگوارد، آندرس وارمینگ باید در محصولات آیندهٔ این شرکت سبک طراحی منحصربه‌فردی را ارائه کند. وارمینگ در ۱۶ سال گذشته به‌عنوان طراح در گروه ب‌ام‌و فعالیت می‌کرد و در دورانی مدیر تیم طراحی خارجی ب‌ام‌و بود. وی در سال ۲۰۱۰ به مینی رفته و کمک شایانی به شکل‌گیری زبان طراحی محصولات فعلی مینی نمود. سخنگوی ب‌ام‌و در این رابطه گفته است:

«ما از تصمیم خود مبنی بر جدایی آندرس وارمینگ متأسفیم اما پیوستن وی به بورگوارد چندان مهم نیست چراکه این شرکت رقیب مستقیم ما بشمار نمی‌رود».

P90073356_highRes

بااین‌وجود بورگوارد هنوز در مراحل اولیهٔ تولد دوبارهٔ خود قرار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در اشتوتگارت آلمان واقع است درحالی‌که تأمین مالی آن از سوی فوتون چین صورت می‌گیرد. بورگوارد در نظر دارد برای اولین بار خودروهای خود را تا پایان امسال برای فروش در چین عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا