خودرو

سکان خودروهای خودران در دست ولوو و ب‌ام‌و

تا سال ۲۰۲۱ با ساخت خودرویی که قادر خواهد بود به‌طور کامل خودش به رانندگی بپردازد، ولوو خودروسازانی همچون ب‌ام‌و را که قبلاً اعلام کرده تکنولوژی کاملاً خودران را در چند سال آینده توسعه می‌دهد به چالش می‌کشد.

این خودروساز سوئدی تست خودروهای مجهز به ویژگی پیشرفته‌ی خودران را از سال آینده در گوتنبرگ سوئد، لندن و چین آغاز خواهد کرد و برنامه ریزی شده که برای هر شهر ۱۰۰ دستگاه خودرو اختصاص یابد و این خودروها به جای مهندسان توسط مصرف‌کنندگان عادی رانده شوند.

00_luc_static_0
طبق گفته‌های اتونیوز، ولوو هنوز دنبال شریکانی برای کمک به رسیدن به این هدف تا سال ۲۰۲۱ است. این در حالی است که ب‌ام‌و قبل از این با اینتل و Mobileye همکاری دارد.
مدیرعامل کمپانی آقای هاکان ساموئلسن در مصاحبه‌ی اخیر خود گفته:

این هدف ماست که خودرویی داشته باشیم که بتواند تا سال ۲۰۲۱ به‌صورت کاملاً خودران در بزرگراه‌ها به رانندگی بپردازد. این تکنولوژی چیزی است که شما به عنوان یک خودروساز به تنهایی نمی‌توانید آن را توسعه دهید.

2014_volvo_autonomous_drive_me_testing
این تکنولوژی که به شما اجازه می‌دهد دست‌های خود را از روی فرمان بردارید در سال‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده اما ولوو شهرت زیادی در زمینه‌ی خودروهای بسیار ایمن دارد که شاید به بازار این‌گونه خودروها کمک کند و مردم نگرانی خاصی درباره‌ی این سیستم خودران نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا