گوناگون

بهتر است در شب یلدا شام نخورید

به قلم ارشاکو : شب یلدا و خوراکی های رنگارنگش ! اصلا مگر می شود در شب یلدا پرخوری نکرد! ولی بهتر است کمی خودآگاهی داشته باشید ،چراکه از قدیم و ندیم خوراکی های متنوعی برای شب یلدا صرف می شوند که خود به اندازه کافی مغزی می باشند و خوردن شام قبل از این خوراکی ها می تواند برایتان مشکل آفرین شود .

توصیه می‌شود افراد در وعده ناهار وشام برای احتراز از دریافت زیاد کالری، غذای کمتری مصرف کرده و از مصرف غذاهای سرخ شده اجتناب کنید و سعی کند نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی پر کنند، زیرا مصرف سالاد وسبزی مانع جذب چربی و مواد قندی شده و از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این باره می گوید :  برای پذیرایی از میهمانان و اعضا خانواده، شیرینی‌های ساده و در اندازه کوچک تهیه شود تا با افزایش دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشویم.

 

 

شب یلدا
شب یلدا

وی همچنین توصیه کرد، افراد در مصرف شیرینی وشکلات زیاده روی نکنند و برای صرف چای، بجای قند و شکلات از چند عدد کشمش یا توت خشک ویا خرما استفاده کنند.

بهتر است که بجای مصرف شیرینی و شکلات اصولا  از میوه استفاده شود تا ضمن تامین نیاز بدن به میوه‌ها و بهره گیری از املاح و ویتامین‌های آنها ، آنتی اکسیدان موجود در آن نیز که در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر ازجمله دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان‌ها موثر است به کمک سیستم ایمنی بدن بیاید.

و هم چنین به هنگام میل کردن آجیل نیز دقت کرده و از خوردن پسته هایی که پوست بسیار زرد براق یا مغز قرمز شده دارند و همچنین از آجیل های شور و پر نمک که زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند و نیز آجیل‌های مانده و قدیمی استفاده نکنند.

هرچند مصرف آجیل سالم برای بدن سیار مفید است، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. چون در هر ۱۰۰ گرم انواع مغزها وتخمه ها به طور متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری وجود دارد که موجب چاقی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا