آرایشی و زیبایی

چگونه از افتادگی پوست گردن جلوگیری کنیم ؟

به قلم ارشاکو : بهتر است بدانید که پوست گردن چندین برابر لطیف تر و حساس تر از پوست صورت تان می باشد و به همین دلیل گذشت زمان و با بالاا رفتن سن ،میزان تاثیر پذیری و پیری و افتادگی این ناحیه از پوست مسلما حتی بیشتر از سایر نواحی خواهد بود ، پس بهتر است توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشیم . امروز دوست داریم نکاتی را با شما در این باره در میان بگذاریم .در ادامه مطلب همراه با ارشاکو بمانید …
بخور با گیاهان می تواند موثر باشد ….

بخور دادن با گیاهان، پوست را مرطوب و چروک های آن را کم می کند. این عمل برای تمام پوست ها توصیه می شود، بویژه برای پوست های آسیب دیده، خشک و پوست افرادی که در سن بلوغ قرار دارند. گرمای بخار آب، لایه های پوستی را آبرسانی و عضلات را آرام می کند، گردش خون در این قسمت ها را بهبود می دهد و خون حاوی اکسیژن را به لایه های فوقانی پوست می رساند.
برای تهیه این بخور، ۷۵۰ میلی گرم آب معدنی یا آب تصفیه شده را جوش بیاورید. سپس یک قاشق چایخوری دانه رازیانه کوبیده شده را به همراه دو قطره روغن گل سرخ یا گل شمعدانی، به این آب اضافه کنید. در ادامه کار، صورت خود را در فاصله ۲۵ تا ۳۰ سانتی متری قابلمه بگیرید. سپس در حالیکه چشمان خود را بسته اید، اجازه دهید تا بخارهای آب، صورتتان را فرا بگیرد. در آخر کار، روی صورت و گردن خود آب ولرم بریزید. این بخور را هفته ای دو مرتبه اجرا کنید.

 

پوست گردن
پوست گردن

بهترین کرم برای پوست های ترک خورده چه می تواند باشد ….
پوست گردن، ناحیه بسیار حساسی است و غالباً در مقابل بعضی از لوازم آرایشی از قبیل کرم های لایه بردار، آسیب پذیرتر است (پماد ویتامین A، رتینول، اسیدهای میوه و… از جمله کرم های لایه بردار هستند). تمام این مواد می توانند منجر به سرخ شدن و التهاب گردن شوند. اما از طرف دیگر، مواد دیگری هم هستند که پوست گردن با آنها سازگارتر است:

– اسید هیالورونیک: این اسید به شکل مولکول های ریزی داخل کرم است و این قابلیت را دارد تا به لایه های زیرین پوست نفوذ کند و در آنجا تولید پروتئین های کلاژن و الاستین را افزایش دهد. این پروتئین ها، برای پوست حکم بافت محافظ را دارند، بطوریکه اولین تأثیرات این ماده، پس از دو تا سه ماه آشکار خواهد شد.

– آنتی اکسیدان ها: این مواد ترکیبی از ویتامین های E و C، پلی فنل ها و رسوراترول هستند. پلی فنل ها دسته ای از فلاونوئیدها هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. رسوراترول نیز آنتی اکسیدانی قوی است که در انگور یافت می شود و تأثیرات ضد پیری فوق العاده ای دارد. در هر صورت آنتی اکسیدان ها، از سلول ها در مقابل فرآیند پیری محافظت و کلاژن سازی را تقویت می کنند.

 

 

پوست گردن
پوست گردن

شما برای کمک به پوست این ناحیه می تواند از ورزش های مناسبی نیز استفاده کنید : 

رساندن چانه به قفسه سینه:این تمرین را می توانید هنگام صبح و به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید.

زمانیکه از خواب بیدار شدید، سر را بدون هیچ گونه پشتیبان، مستقیما رو به سقف نگه دارید.حالا دهان را کاملا باز کرده، سر را بالا آورده و سعی کنید چانه را به قفسه سینه نزدیک کنید.

وقتی سر را بلند کردید، تا ۱۰ بشمارید و بعد آرام به حالت اول برگردید.

این تمرین را تا زمانی که احساس راحتی می کنید، انجام دهید.در ابتدا به تدریج شروع کنید و به مرور آنرا به ۱۰ تا ۲۰ بار در هر روز برسانید.

بالا آوردن لبانتان :یک تمرین فوق العاده دیگر که می تواند بسیار موثر باشد . روی صندلی تکیه داده و سر را به سمت سقف بالا بیاورید، بعد زبان را محکم به سقف دهان فشار دهید تا زمانی که کششی را در عضلات گردن احساس کنید، به همین حالت بمانید.حالا چانه تان را بیاریید پایین و دوباره همین حرکت رو تکرار کنید . خب این حرکت رو پنج بار انجام بدین ، بعد بع مدت ۱۰ ثانیه عضلاتتون رو ریکس کنید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا