معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

عطر و ادکلن تام فورد

تام فورد در سال ۲۰۰۶ محصولی روانه بازارهای جهانی کرد که از بدو ورود با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. ایران نیز از این موضوع مستثنی نبود و این عطر در کشور ما نیز توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند.
بلک ارکید (Black Orchid) در سایت تام فورد به‌عنوان محصولی ویژه خانم‌ها عرضه شد و در تصاویر تبلیغاتی خود نیز از چهره یک زن سود جست. اما جالب آن بود که این عطر در تمامی جهان به‌عنوان محصولی مشترک  مطرح ‌شد! پس از مدتی و در کمال ناباوری این کار در سایت تام فورد نیز در گروه عطرهای مردانه قرار داده شد و البته هم‌چنان نیز به‌عنوان تولیدی مشترک و حتی با گرایشی بیشتر برای آقایان به فروش می‌رسد!

عطر تام فورد

سن و فصل استفاده:
ولوت رایحه‌ای رسمی و برازنده دارد که آن را کاملا مناسب، جهت مهمانی‌های عصر و شب و خصوصا فصول سرد یا بهار می‌سازد. این عطر برای سنین بالای ۲۶ سال توصیه می‌شود.

بررسی رایحه ولوت ارکید
ولوت ارکید (Velvet Orchid) نام محصول جدید تام فورد است که شمایل ظاهری آن در نگاه اول هم‌چون بلک ارکید است؛ شیشه‌ای سیاه، بازگوکننده بانویی مرموز و اغواگر!

شروعی بحث‌برانگیز که هر فرد طعم شیرین آن را با زبان‌های گوناگونی توصیف می‌کند. برخی آن را آب‌نباتی می‌دانند و برخی دیگر آدامس مانند، اما هر چه باشد، از همان اولین گام،  ولوت راه خود را از بلک ارکید جدا می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز و جالب در ولوت، وجود رایحه‌ای الکلی در نت ابتدایی است. گام نخست علاوه بر طعم آب‌نباتی- آدامسی و شیرین خود کمی حالت الکلی نیز دارد که مربوط به عرق نیشکر است. ممکن است کمی غافل‌گیر شوید، اما اگر با این عطر با ملایمت و صبوری رفتار کنید، شاهکار حقیقی خود را به نمایش در خواهد آورد.
نت شیرین پس از مدت ۱۰ دقیقه افت می‌کند و عطری کره‌ای در ترکیب با گل ارکیده، عمیق و گرم شکوفا می‌شود. گویا حالتی شیری- عسلی در عطر وجود دارد، یا آن‌که نرمی کره در آن موج می‌زند. این‌جا نت میانی و قلب عطر است که ولوت ارکید در آن رایحه مخملی خود را به رخ می‌کشد. این‌جا از زبری و خشونت رایحه شکلاتی در بلک ارکید خبری نیست و نرمی و ملایمت عسلین جایگزین آن شده است.
گل‌ها با گذر زمان کمی رنگ می‌بازند، اما هم‌چنان عطر شکوفه‌های پرتقال با حالت مرکباتی و کم‌ترش خود در کنار گل‌های مریم به مشام می‌رسد. با هرچه نزدیک‌تر شدن به نت پایانی حالت چرب و کرمی عطر افزایش می‌یابد و کمی نت میوه‌ای و پودری با قدرتی خفیف در آن آشکار می‌شود.
ولوت در قیاس با بلک، کمتر مرموز و تیره است و بیشتر براق و متظاهر جلوه می‌کند. نت پایانی آن تشعشعاتی ملایم از بلک را نیز در پس‌زمینه دارد تا پیوند خود را با گذشته پابرجا نگه دارد.

ولوت، اغواگر و کمال‌گراست!
او کاملا اهل تجملات است و بسیار دوست دارد مایملک خود را به رخ بکشد. بر خلاف بانوی بلک ارکید، سرکش، رام‌نشدنی، مغرور و اهل هیاهو نیست، بلکه اغواگر و مطلوب همگان است. او در سکوت و با قدرت به اهداف کمال‌گرایانه خود می‌رسد، پس مراقبش باشید.

دکمه بازگشت به بالا