آرایشی و زیبایی

یافته ها در خصوص تاثیرات جانبی طراحی ناخن

اگر شما نیز بر روی ناخنهایتان طراحی انجام می­دهید شاید بخواهید در خصوص آخرین یافته ­های محققان در این ­باره بدانید. دکتر استون سالوادور توضیح می­دهد:
نگرانی­ها در این خصوص:

ماده شیمایی معروف به TPHP­ در لاک ناخن یافت شده است که بر اساس تحقیقات دانشگاه دوک، ۱۰ تا ۱۵ ساعت بعد از طراحی ناخن، سطح متابولیت ماده شیمیایی به نام DPHP تا هفت برابر افزایش می­یابد. این متابولیت در بدن تمام زنان تحت مطالعه وجود داشت. امروزه TPHP به صورت گسترده در لاک­های ناخن به عنوان ماده پلاستیکی کننده لاک مورد استفاده قرار می­گیرد.

این مسئله باعث بروز چه مشکلاتی می­شود؟

در واقع هنوز کسی مطمین نیست که این ماده خطرناک است یا نه. در واقع محققان در مورد این فرضیه که TPHP مختل کننده غدد درون ریز است یا نه، مشکوک هستند. مثبت بودن این فرضیه به این معنی است که امکان تاثیر TPHP بر روی هورمونهای بدن وجود دارد. در مطالعاتی که بر روی حیوانات صورت گرفته است، این ماده شیمیایی باعث بروز و افزایش مشکلاتی در آنها شده است. همچنین ممکن است این ماده باعث بروز چاقی و اضافه وزن شدید شود. البته این مطالعات بر روی حیوانات صورت گرفته و نتایج این مطالعات فعلا در حیوانات بررسی شده است.

 

 

۱۲۹۴۱۳٫cb26d91b631cc562a02da34030e38b58
یافته¬ها در خصوص تاثیرات جانبی طراحی ناخن

هشدارهای این مطالعه چیست؟

در واقع این مطالعه یک تحقیق کوچک است که نتایج آن هنوز به عنوان هشداری جدی تلقی نمی­شود. در واقع هنوز نمی­توان گفت که مقدار این ماده شیمیایی آن هم در این سطح باعث بروز آسیب­هایی جدی شود. اما یک نکته قابل تامل است و آن این که درست است که باید دید گسترده تری داشت. درست است که این مطالعات در مورد یک محصول صورت گرفته است و میزان این ماده در این محصول کم است اما در مورد سایر محصولات آرایشی که حاوی این ماده شیمیایی هستند چه؟ به نطر نمی­رسد که هر کدام به صورت جداگانه باعث ایجاد خطر جدی شوند. اما این یک تاثیر جمعی است وآن چیزی است که باید به آن توجه داشت. بدن ما هر روزه در معرض تعداد زیدی از این مواد شیمیایی قرار میگیرد. پس بنابراین چیزی که نگران کننده است  اثر تجمعی انها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا