دنیای دیجیتال

نقد و بررسی Asus K55VD

در این مطلب از ارشاکو با نقد و بررسی Asus K55VD  در خدمت شما عزیزان هستیم. با ما همراه باشید…

معرفی:

لپ تاپ K55VD ایسوز یکی از ارزانترین لپ تاپ های موجود با پردازنده ی Ivy Bridge می باشد که با قیمت ۵۵۰ پوند توسط فروشگاه های آنلاین سراسر دنیا می توانید آنرا خریداری کنید . پردازنده ی Core i7 3610QM اینتل بسیار تند و تیز است .

هیچ چیزی به منظور شکایت از این لپ تاپ وجود ندارد و با وجود این قیمت مناسب به راحتی از سایر لپ تاپ ها پیشی گرفته است ، در ضمن این لپ تاپ به لطف وجود کارت گرافیک GeForce 610M که از ۲ گیگ رم نیز بهره می برد مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته است . K55VD از فناوری ۲D و ۳D بهره می برد که وجود چنین محصولی با قیمت زیر ۶۰۰ پوند بعید است .

ویژگی های بارز محصول 

طراحی و ساخت :
نوت‌بوک‌های ASUS K را چندان نمی‌توان در رده‌ی نوت‌بوک‌های سبک وزن قرار داد. مدل‌های ۱۵٫۶ و ۱۴ اینچی وزن ۲٫۴ کیلوگرم را ارائه می‌کنند که وزنی متوسط برای چنین نوت‌بوک هایی است. مدل ۱۷ اینچی نیز ۳٫۰ کیلوگرم وزن دارد. چنین وزنی را می‌توان به دلیل بدنه‌ی آلومینیومی دانست، هرچند که پیش از این نوت‌بوک‌های آلومینیومی سبک‌تری را نیز شاهد بوده‌ایم. مدل های مشابه آن نیز دارای وزن ۲٫۶ کیلوگرم می باشند بنابراین به راحتی توسط کیف لپ تاپ حمل می شود .

دارای یک درب انعطاف پذیر است ، اما با این وجود هنگامی که درب محصول را از هر طرف باز و بسته می کنیم  به هیچ عنوان شاهد آسیب رسیدن به صفحه نمایش این دستگاه نبوده ایم . تمام قسمت پشتی درب، قسمت درونی و قسمت استراحت مچ از فلز آلومینیوم ساخته شده است تا با اینکه لپ‌تاپی در سطح کاربری عام و رده‌ی کاربری عام است، کیفیتی بالاتر از رقبای هم سطح خود را ارائه دهد ، در ضمن در قسمت استراحت مچ و پشت درب، طراحی الگو داری نیز دارد تا با سطحی کاملا صیقلی مواجه نباشیم.

K55VD در طیف وسیعی از رنگها از جمله قهوه ای تیره ، صورتی ، نارنجی و بنفش در دسترس است ، ضمنا مدل سفیدرنگ آن فاقد بنه ی آلومینیومی در قسمت استراحت مچ می باشد .

دارای ۶ گیگابایت حافظه ی داخلی می باشد که یک حجم فوق العاده برای لپ تاپ محسوب می شود و از سیستم WiFi ، بلوتوث و خروجی HDMI پشتیبانی می کند و دارای هارد دیسک ۱۰۰۰ گیگابایتی (۱ ترابایت) و یک جفت پورت USB 3 می باشد .

 

صفحه نمایش ، کیبورد و تاچ پد :

 

این لپ تاپ از یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶x768 پیکسل و یک روکش براق برخوردار می باشد و همانند بسیاری از لپ تاپ ها دارای زاویه ی دید عمودی باریک می باشد در ضمن این نوت‌بوک‌ مجهز به بلندگوهای قدرتمندی نیز می‌باشد تا صدایی بلند و رسا را تولید کند.

صفحه کلید از نوع Chiclet با کلیدهای جدا از هم جزیره‌ای است و عملکرد بسیار خوبی دارد و عمل تایپ کردن آسان‌تر می‌شود. شاسی آن در هیچ جا تحت فشار خم نمی‌شود و خود کلیدها نیز آستانه و عمق عملکرد خوبی دارند. تاچ پد نیز چندان بزرگ نیست، ولی حساس ساخته شده است. این تاچ پد از نوع مالتی تاچ می‌باشد و عملکرد کاملا استاندارد و صحیحی را از خود به نمایش می‌گذارد. در این جا نیز شاهد یک فن آوری جدید به نام Palm Proof هستیم. بدین ترتیب که اگر در حال تایپ کردن در یک وسیله‌ی نقلیه باشید، ممکن است در اثر تکان‌ها، قسمت پایین کف دست شما مرتبا به تاچ پد برخورد کند و عمل کلیک انجام شود. در بیشتر نوت‌بوک‌ها این مسئله با خاموش کردن موقتی تاچ پد حل می‌شود. اما ASUS راه حل جدیدی را اندیشیده است. به طوری که با استفاده از فن آوری نوین، این تاچ پد توانایی تشخیص بین ضربات انگشت برای کلیک و ضربات انتهای کف دست را دارد تا به ضربات انتهای کف دست ترتیب اثر ندهد.
 

عمر باتری :

عمر باتری این لپ تاب بسیار خوب است که به عنوان یک باتری ۶ سلولی به مدت ۴ ساعت به راحتی کار می کند .

 

asus_k55vd_05
Asus K55VD

 

 

شناسنامه ی محصول :

پردازنده : Core i7 3610QM اینتل

حافظه : ۶ گیگابایت رم ، نوع DDR3

هارد دیسک : هارد دیسک ۱۰۰۰ گیگابایت (۱ ترابایت)

کارت گرافیک : GeForce 610M انویدیا (۲GB)

صفحه نمایش : دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی LED با رزولوشن ۱۳۶۶x768

بهره وری از ۲ پورت USB 3

سیستم عامل : Microsoft Windows 7

باتری: ۶ سلولی با کارکرد ۴ ساعته

 

 

 

 

نقاط قوت :

کیفیت بسیار بالای ساخت و طراحی شیک و مدرن

دارای پردازنده ی قدرتمند

دارای پورت USB 3.0

بهره وری از حافظه ی بالا

 

نقاط ضعف :

زاویه‌ی دید محدود صفحه نمایش

 

مناسب برای :

گیمر های ایرانی

گرافیست ها و طراحان

دانشجویان و دانشپژوهان

 

 

 

 

 

 

مدل های مشابه با Asus K55VD :

Asus K45VD i5

Asus X43SD

Asus N43sm

 

پاورقی 

Ivy Bridge :

 آی وی بریج یا پیچک پل (Ivy Bridge) تکنولوژی آینده پردازنده های اینتل است. که برای سال ورود به بازار در سال ۲۰۱۲ در نظر گرفته شده است. Ivy Bridge  نام کد پردازنده های ۲۲nanometer مبتنی بر ترانزستورهای (tri-gate (3D  شرکت اینتل است که شرکت اینتل این نمونه را نسل سوم پردازنده ها معرفی می کند.

Ivy Bridge  بدلیل استفاده از ترانزیستورهای tri-gate 3D  تا ۵۰ درصد نسبت به عملیات های مشابه در پردازنده های مبتنی بر D-planar ۲ مصرف برق کمتری را داراست. همچنین این پردازنده بین ۵ تا ۱۵ درصد عملکرد بالاتر و بین ۲۵ تا ۶۸ درصد افزایش یکپارچگی عملکرد GPU نسبت به پردازنده Sandy Bridge را دارد. این پردازنده در زمان overclocked تا ۲۰ درجه سانتی گراد دمای بیشتری نسبت به پروسسور Sandy Bridge تولید می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا