گوناگون

شغلی که سریال شهرزاد ایجاد کرد !!!

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : در اکثر نقاط جهان ، دست اندرکاران یک فیلم ، برای اینکه بتوانند خیل مخاطبان بیشتری را جذب کنند و یا اینکه با این کالاهای خدماتی یاد و خاطره محصولشان را همواره در ذهن مخاطب ماندگار کنند ، شروع به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی می‌کنند .

این اتفاق در چند اثر ایرانی نیز رخ داده است ، و نمونه بارز آن را می‌توان عروسک‌های “شهر موش‌ها” یا محصولات “شکرستان” دانست که متأسفانه آن هم در بازار مکاره دچار مشکل شد.

با این وجود دست‌اندرکاران سریال موفق “شهرزاد” که این روزها نقل قول آن در تمام محافل برپاست، تصمیم گرفتند از المان این سریال که گردنبند “مرغ آمین” آن است استفاده کنند و علاوه بر اینکه مخاطب ثابت خود را حفظ می‌کنند بر مخاطبان دیگر نیز تأثیر گذاشته و آن‌ها را نیز جذب محصول خود کنند.

ابتدا فقط دست اندرکاران این سریال از طریق کانال رسمی خود اقدام به فروش کرده بودند ولی کم کم  بعد از مدتی سروکله سودجویان پیدا شد و آن‌ها نیز شروع به کپی بی‌کیفیت از روی این محصول کردند و به اسم محصول اصلی وارد بازار شد، اما نکته جالب توجه این است که همواره مثال دست بالای دست بسیار است به یاد می‌آید.

شهرزاد
شهرزاد

 

بازار مکاره فروش گردنبند “مرغ آمین” با عنوان سریال دهان‌به‌دهان می‌چرخد و در دست دست‌فروشان جولان می‌دهد، آن‌هم با قیمتی بسیار اندک، از آنجایی که مخاطب نیز همواره علاقه‌مند است تا محصولی از سریال مورد علاقه‌اش را داشته باشد و بعضاً نیز توان پرداخت هزینه اصلی را ندارد، تن به خرید جنس ارزان‌قیمتی که به راحتی در دسترس است، می‌دهد و این باعث می‌شود تا فروشندگان اصلی با ضرر روبه‌رو شده و در واقع طرحشان با شکست مواجه شود.

برای محفوظ ماندن حق تولید کننده ، بهتر است که مدیران و مسئولان فرهنگ سازی این فرهنگ را ایجاد نمایند . با توجه به اینکه حق کپی‌رایت خیلی اتفاق عجیب‌وغریبی نیست و به راحتی می‌توان حق مؤلف را محفوظ دانست، اما ظاهراً مدیران و مسئولین نیز علاقه چندانی به حفظ این مورد ندارند و یا شاید وقتی برای این امر ندارند. همان‌طور که در طی این سال‌ها نه در عرصه ادبیات و نه در عرصه موسیقی و یا حتی سینما این حق محفوظ نمانده است. به همین دلیل نیز بازار مکاره همواره از رونق بیشتری برخوردار است و مؤلف بیچاره نیز از آن جایی که صدایش به گوش کسی نمی‌رسد عطا را به لقای آن می‌بخشد و از ادامه راه ایده‌ای که داشته است منصرف می‌شود.

این چنین به نظر می رسد که با رشد آمار سرانه بیکاری در کشور ، و انجام ندادن حرکت شایسته در خور جوانان در این راستا ،  این دست‌اندرکاران سینما هستند که این بار را به دوش می‌کشند و با متضرر شدن خود، برای جوانان این مملکت ایجاد شغل می‌کنند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا