ورزش و سلامتی

۵ ماده غذایی که به چربی سوزی کمک می کند

به قلم ارشاکو : در این پست خوشمزه از ارشاکو  قصد داریم شما را با ۵ ماده غذایی که به چربی سوزی و سلامتی شما کمک می کند بپردازیم ، با ما همراه باشید ….

 

بادام

 

بادام
بادام

 

آجیل­ها معمولا باعث چربی سوزی می­شوند و در میان این آجیل­ها بادام یکی از بهترین انها است. این دانه خوراکی حاوی مقدار زیادی پروتیین، فیبر، و چربی­های مفید برای قلب می­باشد. خوردن روزانه ۲۳ دانه بادام به شما کمک می­ند تا احساس سیری زیادی داشته باشید. بهترین ویزگی بادام این است که این دانه را همیشه و به راحتی می­توانید همراه خود داشته باشید. پس قراردادن ان در رژیم غذاییتان به راحتی امکان پذیر است.

 

فلفل قرمز 

 

فلفل قرمز
فلفل قرمز

 

وقتی فلفل قرمز می­خورید احساس داغی و گرما می­کنید. این فلفل­ها حاوی ماده­ای به نام کَپسایسین هستند که به عنوان یک کم کننده اشتها شناخته شده اند. انواع مختلف فلفل  چیلی مثل کایِن،هابانِروس، جالاپِنوس وجود دارند که می­توانید از آنها برای مصرف خوراکی استفاده کنید.

 

قهوه 

 

قهوه
قهوه

 

بله درسته! یکی از محبوبترین ماده­های خوراکی و آشامیدنی که همان قهوه است به عنوان یکی از بهترین چربی­سوزهای بدن شناخته شده است. بهترین روش استفاده از قهوه برای اینکه از خواص ان بهره مند شوید، استفاده بدون شکر و افزودنی دیگر است. البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد کافیین تاثیرات مضری بر روی بدن می­گذارد . پس سعی کنید که در طول روز فقط ۲ تا ۳ فنجان قهوه میل کنید.

 

کویینولا

 

کویینولا
کویینولا

 

یکی از اشتباهات رایج در خصوص کربوهیدرات­ها این است که خوردن آنها با عث چاقی می­شود. در واقع این کربو­هیدرات نیست که باعث افزایش وزن می­شود بلکه نوع کربوهیدرات است که باعث چاقی می­شود. کویینولا یکی از دانه­های خوراکی است که حاوی مقدار زیادی فیبر و پروتیین است که خوردن ان باعث احساس سیری شدید می­شود. بر خلاف سایر غلات میزان قند در آن کم استو این یعنی خوردن آن باعث افزایش قند خون نمی­شود. می­دانیم که افزایش قند خون باعث ایحاد ولع برای خوردن شیرینی جات و قندها می­شود.

 

سبزیجات

 

سبزیجات
سبزیجات

 

اگر فکر می­نید که می­توانید بدون خوردن سبزیجات وزن کم­نید کاملا در اشتباهید. سبزیجات  سرشار ازمواد مغذی العاده و فیبر هستند که به شما کمک می­ند تا ساعتها احساس سیری داشته باشید. پزشکان توصیه می­نند که روزانه حداقل ۲ تا ۳ فنجان سبزیجات مصرف کنید. یک راه برای کسانی که از خوردن سبزجات فراری هستند این است که ، این سبزیجات را به اسموتی­های خود اضافه کنند( البته توجه کنید که نباید آب سبزیجات را گرفت. فقط به صورت اسموتی استفاده شود.

 

منبع : body4life.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا