معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

دانستنی های عطر

هر آنچه باید در مورد عطر بدانید

مناطق گرم و مرطوب پوست، عطر را به خوبی حفظ می‌کنند. پس عطر را به نقاط نبض‌دارتان که در آن جریان خون قوی‌تر و پوست گرم‌تر است، بزنید. داخل مچ دست، پشت زانو، پشت گوش، بین سینه‌ها، مچ پا و داخل آرنج جزو این نواحی هستند.

همچنین می‌توانید عطر را در هوا اسپری کرده و از رویش رد شوید.

– هرگز عطر را نمالید.چون مولکول‌های معطرش ازبین می‌رود.

– برای داشتن بویی ملایم‌تر،عطر را به جای اینکه روی ساعدتان بزنید، بیرون دست‌تان اسپری کنید.

– اگر می‌خواهید موها ولباس‌تان نیزمعطر باشد، عطر را در هوا اسپری کنید و از آن رد شوید. این روش برای کسانی مناسب است که دوست ندارند بوی عطر فقط روی یک نقطه خاص از بدن‌شان باشد. این کار برای میهمانی‌ها و جاهای شلوغ بسیار مناسب است

سطح غلظت

غلظت حجم روغن معطر در عطرها عبارت است از:

عصاره عطر:  ۲۰ تا ۵۰ درصد ترکیبات معطر

ادو پرفیوم:  ۱۰ تا  ۳۰ درصد ترکیبات معطر

ادو تویلت: ۵ تا ۲۰ درصد ترکیبات معطر

ادو کلن:  ۲ تا ۵ درصد ترکیبات معطر

هر چه درصد ترکیبات معطر کاهش می‌یابد، در عوض ماندگاری آن بیشتر می‌شود. هر کدام از عطرسازان خانه‌های عطر، مدار متفاوتی از روغن‌های معطر را به عطرهای‌شان اضافه می‌کنند. پس اگر چه غلظت روغن عطر در ادوپرفیوم از ادوتویلت همان عطر بیشتر است ولی این مقدار در خانه‌های عطر مختلف نیز متفاوت است.

ادو تویلت یک خانه عطر ممکن است از ادو پرفیوم خانه دیگر ماندگارتر باشد.

استفاده عطر

عطر از زمان مصر باستان وجود داشته و اولین عطری که به بازار عرضه شد، باکت آ لا ماریچال نام داشت و در سال ۱۶۷۵ عرضه شد.عطر برای برقراری ارتباط و جذب کردن جنس مخالف است و بخش جدایی‌ناپذیر از جذابیت یک فرد است. عطر همچنین می‌تواند برای افزایش انرژی، افزایش اعتماد بنفس و به روز بودن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رایحه عطرها

عطر در استعاره موسیقی با سه نت تعریف شده که این نت‌ها آکوردهای هماهنگ می‌سازند. نت عطرها با گذشت مدتی معلوم می‌شوند. اول نت بالایی که به سمت نت میانی کشیده می‌شود و در مرحله  آخر نیز نت پایه آشکار می‌شود.

این نت‌ها به تدریج و با پروسه  تبخیر آشکار می‌شوند.

-نت بالایی: رایحه‌ای‌ست که بلافاصله بعد از زدن عطر حس می‌شود و دارای ملکول‌هایی سبک و کوچک است که به سرعت تبخیر می‌شوند. این بو تصور اولیه فرد از عطر است و در فروش آن بسیار موثر است. این نت بسیار فرار است. زنجبیل و مرکبات معمولا نت‌های بالا را تشکیل می‌دهند. نت سر هم نامیده‌ می‌شود و ۵ دقیقه دوام می‌آورد.

-نت میانی: این رایحه بعد از اینکه نت بالایی پراکنده شد، به مشام می‌رسد. رایحه میانی در قلب و بدنه عطر وجود دارد و معمولا ملایم‌تر است. اسانس گل رز و اسطوخودوس بیشترین مصرف را در نت میانی دارد. نت قلب نیز خوانده می‌شود و به طور معمول  ۱۰ تا ۶۰ دقیقه دوام می‌آورد.

-نت پایه: این نت هم بعد از پراکنده شدن نت میانی به مشام می رسد. نت میانی و این نت، تم اصلی عطر را به همراه دارند. نت پایه از مولکول‌های محکم و عمیق ساخته شده و به آرامی تبخیر می‌شوند. ترکیبات این رایحه غنی و عمیق است و بعد از ۳۰ دقیقه به مشام می رسد .

ته بو: از آنجا که نت بالایی و نت میانی عطر فرار هستند، ته بو، عطر را نگه می‌دارد . بوی عطر‌ها به هنگام خشک شدن تغییر می‌کند و بوی هر عطر به نسبت شیمی بدن هر فرد، متغیر است. اما عطر باید در شخصیت واقعی‌اش باقی بماند. عطر سازان  یک ماده نگه دارنده (مواد معطری که بوی عطر را حفظ می‌کند) استفاده می‌کنند تا طول بوی عطر را افزایش دهند.

چگونه از عطر نگهداری کنیم

– عطر هم ممکن است فاسد شود و همه چیز به دما و نور بستگی دارد.

– گرما و نور مستقیم، عطر را از بین می‌برد. آن را در دمای اتاق و  دور از پنجره و گرما نگهداری کنید تا بویش از بین نرود.

– عمر مفید یک عطر،۳  تا ۵ سال است. عطرهای خالص نیز عمر کمتری دارند.

 

علاقه به بوها

با افزایش سن، پوست ما واکنش متفاوتی به عطر نشان می‌دهد و عطر مورد علاقه‌مان شاید آن بوی سابق را روی بدنمان نداشته باشد. همچنین حس بویایی ما کاهش می‌یابد و ممکن است زیاد به خودمان عطر بزنیم. عطر را هرچه کمتر بزنیم بهتر است. این را به خاطر بسپارید.

چگونه عطرمان را ماندگارتر کنیم

– اگر پوستی خشک دارید،عطر خود را زیاد تمدید کنید.

– به جاهایی از پوست‌تان که عطر می‌زنید، ژل نفت خام بزنید تا بو به آن بچسبد.

– عطر را به قسمت‌های پایینی بدن خود هم بزنید تا بویش بالا بیاید و زود از بین نرود.

– عطر را بلافاصله بعد از استحمام که منافذ پوست باز است به خود بزنید تا پوست‌تان عطر را جذب کند.

– اگر بوی عطرتان محو شد، آن نقطه از پوست  که عطر زده بودید را بمالید تا دوباره بوی عطر فعال شود.

– عطر را به صورت طبقه بندی بزنید تا بویش بیشتر بماند. اگرعطرتان ژل و یا لوسیون هم دارد آنها را قبل ازخود عطر استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا