ورزش و سلامتی

تولید کننده ی حرارت : اطلاعات

تولید کننده های حرارت مکمل های رژیمی هستند که به طور موقت متابولیسم,آز جمله سرعت آن در استفاده ی چربی به عنوان انرژی را افزایش میدهند.در این مواقع,اکثر انرژی متابولیسم تبدیل شده و متعاقبا به شکل گرما از دست میرود(ترمو جنسیس به لغت یعنی”تولید گرما”).وقتی به همراه یک رژیم غذایی سالم و برنامه ی ورزشی مصرف شود,تولید کننده های گرما به کاهش چربی بدن کمک میکنند.انواع مختلفی از مواد تولید کننده ی گرما وجود دارند.

  • سینفرین(یا سیتروس آرانتیوم,پرتقال تلخ) : تاثیر روانی آن شبیه به افدرا میباشد.سینفرین سرعت متابولیک و مصرف کالری را با هدف قرار دادن بافت هایی مانند ذخایر چربی به عنوان منبع انرژی,افزایش میدهد.توجه به این امر مهم است که بر خلاف افدرا,سینفرین هیچ تاثیری بر سرعت قلب یا فشار خون ندارد و باعث ایجاد استرس نیمشود.تصور میشود که سینفرین تاثیرات مشابهی با دیگر محرک ها دارد,از جمله افزایش مقدار انرژی و کاهش اشتها.
  • کافئین,گوارانا,مغز قهوه,عصاره ی چای سبز : کافئین معروف ترین محرک مورد استفاده برای کاهش وزن میباشد.کافئین سرعت متابولیک را به مقدار زیادی افزایش میدهد و تولید گرما میکند ,اما نه به مقداری که ۲۰ lbs وزن از دست بدهید.آن هم با نشستن روی کاناپه.اگر قبل از ورزش مصرف شود به عنوان یک افزایش دهنده ی انرژی موثر تر است,و شما را قادر میسازد برای مدت بیشتری,سخت تر تمرین کنید.کافئین میتواند تحت نام های زیر نیز نام برده شود:

گوارانین,گوارانا,عصاره ی چای سبز,مغز فهوه یا یربا میت.

۷ کتو(یا ۷ – اوکسو – دی هیدرو پیاندروسترون) : ۷ کتو,یک متابولیت DHEA با عوارض جانبی کمتر میباشد,که متابولیسم و مصرف چربی را افزایش میدهد.به هر حال بر خلاف محرک ها,۷ کتو با تاثیر گذاری بر غده ی تیروئید سرعت متابولیک را افزایش میدهد.با افزایش ترشح T3 (هورمون تیروئید که بیشترین تاثیر بر سرعت متابولیک دارد) ۷ کتو ثابت کرده است که به عنوان یک مکمل کاهش وزن بسیار مفید است.

  • گاگال : از شیره ی درخت کومیفورا موکول به دست می آید,مکمل های گاگال حاوی موادی به نام گاگالسترون ها میباشند که با توجه به گزارشات میازن کلسترول و چربی خون را کاهش میدهند.همچنین گفته میشود که شیره ی گاگال به طبیعی کردن ساختار تیروئید کمک میکند که این امر میتواند تاثیر مثبتی بر متابولیسم داشته باشد.
  • دیگران : مکمل های گرمازای دیگری نیز وجود دارند که در دسته های بالا جای نمیگیرند.
  • پیروویت : فرمی از اسید پیروویک,پیروویک در بدن سوخت و ساز شده و توسط غذا به بدن میرسد.پیروویت به تولید ATP که یک منبع انرژی بیولوژیکی مهم میباشد کمک میکند,و در مطالعات نشان داده شده است که وقتی به همراه ورزش و رژیم غذایی سالم مصرف شود,به مقدار چشمگیری چربی سوزی را افزایش میدهد.مطالعات حیوانی نشان میدهند که پیروویت میتواند متابولیسم را افزایش داده و مقاومت انسولین را کاهش دهد.تحقیقات اضافه تر نشانه هایی یافتند که بیان میکرد پیروویت میتواند استقامت ورزشی را افزایش داده و به چربی سوزی کمک کند.

نتیجه تصویری

مزایای سلامتی گرمازا ها

توجه به اینکه تغییرات چشمگیر در بدن تنها با استفاده از گرمازاها رخ نمیدهند,بسیار مهم است;یک رژیم غذایی سالم و برنامه ی ورزشی پایه و اساس کاهش وزن و چربی سوزی میباشند.

دارای میزان زیادی چربی بودن میتواند باعث مشکلات خطرناکی همچون دیابت,فشار خون بالا,کلسترول بالا و دیگر مشکلات شود.یک برنامه ی کاهش وزن شامل رژیم غذایی,ورزش و مکمل های غذایی که میتوانند سلامتی را افزایش داده و خطرات افزایش مشکلات سلامتی را کاهش دهند,میباشد.

مشکلات احساسی چاق بودن و اضافه وزن داشتن باعث ناتوانی فیزیکی میشوند,و باید سریعا برطرف شوند.بهبود ظاهر با کاهش وزن میتواند کیفیت زندگی را به شدت افزایش دهد.

استفاده از گرمازاها

با پزشک معالج خود قبل از شروع به استفاده از هر گونه طرح کاهش وزن یا مصرف هر گونه مکمل های گرمازا مشورت کنید.برخی محرک ها در صورت مصرف بیش از حد میتوانند خطرناک باشند.همانطور که دستور العمل گفته است از گرمازا ها استفاده کنید.برخی مکمل ها ممکن است با داروها یا یا درمان های پزشکی تداخل داشته باشند,پس لطفا با احتیاط مصرف کنید و با پزشک مشورت کنید.

نتیجه تصویری

عوارش جانبی و ملاحظات :

ممکن است متفاوت باشند.همه ی توصیه های تولید کننده را بخوانید و با مربی فیزیک بدنی خود در مورد عوارض جانبی آن مشورت کنید.بیش از دز توصیه شده مصرف نکنید.همیشه سعی کنید مصرف مکمل های گرما زا همراه با برنامه ی رژیم غذایی سالم و ورزش همراه باشد.

 

منبع : body4life.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا