برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
نیکون (Nikon)

نیکون (Nikon)

Nikon_banner

نیکون (Nikon) شرکتی چند ملیتی و متعلق به گروه میتسوبیشی می باشد و مقر آن در توکیو قرار دارد. این کمپانی در زمینه ی تولید انواع دوربین های عکاسی و لنز و عدسی های اپتیک در حال فعالیت می باشد. این کمپانی در سال 1917 با ادغام شدن سه کارخانه ی پیشرو در عرصه ی اپتیک بنیان نهاده شد و در ابتدا نیز با نام تجاری نیکور به فعالیت پرداخت . نیکون به مدت شش سال صرفا در زمینه ی اپتیک فعالیت داشت و برای کمپانی هایی چون کانن نیز عدسی های اپتیک تولید می نمود. در سال‌های قبل از جنگ جهانی اول تهیه لنزها و تلسکوپ‌ها و پریسکوپ‌های جنگی و زیردریایی و همچنین دوربین‌های چشمی و عکاسی از جمله تخصص‌های این شرکت بود. با آغاز جنگ جهانی دوم ، نیکون شروع به گسترش کارخانه ی خود نمود و تا پایان جنگ توانست 19 کارخانه ی دیگر را راه اندازی نماید و در مجموع بیش از 23000 پرسنل را تحت خدمت خود در بیاورد. یکی از تولیدات مهم کارخانه های نیکون در آن زمان تولید عدسی و دوربین های دچشمی و پریسکوپ برای ارتش ژاپن بود. پس از اتمام جنگ نیکون فعالیت های غیر نظامی خود را آغاز کرد و در سال 1948 نخستین دوربین خود را روانه بازار نمود. نیکون تا امروز بیشترین تعداد لنز و دوربین را در جهان تولید نموده است و در طول 28 سال متوالی برنده بهترین و با کیفیت‌ترین لنز و دوربین از فستیوال عکاسی DIWA و فستیوالهای جهانی بوده است. همچنین نیکون در 15 سال اخیر، به ساخت دستگاه‌های تصحیح عیوب انکساری چشم مانند لیزیک نیز اقدام نموده‌است.
امروزه از جدیدترین و محبوب ترین دوربین های نیکون می توان به دوربین هایی چون نیکون d7200 ، نیکون p900 ، نیکون d750 ، نیکون d810 ، نیکون d5500 ، نیکون d5300 ، نیکون d3400 ،  نیکون d7100 ، نیکون d7500 و نیکون d850 اشاره نمود. 
در فروشگاه ارشاکو دوربین عکاسی و لنز نیکون اصل با قیمت مناسب عرضه می گردد.

واحد تحقیقات نیکون همواره پیشتاز جدیدترین تکنولوژی‌ها در طراحی و تولید ملزومات عکاسی از جمله موتورهای اولتراسونیک، نورسنجی سه‌بعدی، مدارهای پرسرعت و پردازنده‌های قدرتمند موتور اتوفوکوس و آخرین تکنولوژی در زمینه اضافه نمودن ویدیوپروژکتور در آخرین تولیدات دوربین دیجیتال بوده‌ است. لازم به ذکر است که در کنار تولید لوازم و تجهیزات عکاسی، کمپانی نیکون خط تولید جداگانه‌ای برای تولیدات لیتوگرافی نوری دارد. نیکون اولین دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی دیجیتال (DSLR) بکار رفته در ناسا و شاتل‌های فضایی در سال 1991 را ارائه کرد. پس از آغاز همکاری با شرکت کداک در دهه 90 میلادی به تولید دوربین‌های دیجیتال بر پایه بدنه‌های دوربین‌های فیلمی خود پرداخت و نهایتاً در سال 1999 اولین دوربین دیجیتال که برند نیکون را بر خود داشت با نام دی-1 به بازار عرضه کرد.

ادامه مطلبنمایش کمتر

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم