برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
سونی (Sony)

سونی (Sony)

Sony_banner

سونی (Sony) یک کمپانی چند ملیتی و خوشه ای است که دفتر مرکزی آن در توکیو واقع گردیده است. عمده فعالیت‌های سونی بر ارائه خدمات رسانه ای، سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای، لوازم الکترونیکی خانگی و خدمات مالی متمرکز می‌باشد. تاریخچه ی تاسیس سونی به تاریخ 7 می 1947 بر می گردد. دو مهندس جوان ژاپنی به نام های ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا یک شرکت مشتر به نام توکیو تسوشین کوگیو را تاسیس نمودند. موریتا  در آن زمان 23 سال داشت و پس از پایان رساندن تحصیلاتش در رشته فیزیک و گذراندن دوره ی افسری ، در مهمتریم پروژه تحقیقاتی ارتش ژاپن مشغول به کار بود. این پروژه بر روی تسلیحات و بمب های هدایت شونده و همچنین تجهیزات دید در شب را ابداع می کرد. ایبوکا به عنوان مهندسی فنی نیروی دریایی عضو کلیدی این گروه تحقیقاتی بود و مهمترین موفقیت او تا آن زمان اختراع اولین دستگاه ویژه جستجوی زیردریایی به حساب می‌آمد. این دو مهندس جوان در پائیز 1944 ، تحت عنوان اعضای گروه فوق سری کمیته تحقیقات جنگ ، با یکدیگر ملاقات کردند . همین آشنایی و همکاری وسلیه ی شراکت آن دو را فراهم آورد. نخستین محصولی که توسط کمپانی سونی تولید شد ، پلوپز برقی بود که هیچ گاه به بازار عرضه نشد. ابداع یک بالش الکتریکی گرم‌کننده نیز، موفقیت اندکی به همراه آورد، ولی در سال 1950 ، تولید اولین نوار ضبط صوت و دستگاه پخش آن در بازار ژاپن یک نقطه عطف پدید آورد. این محصول تایپ-جی نامیده شد.
امروز سونی نامی شناخته شده و محبوب در سرتاسر جهان است که محصولاتی چون تلفن همراه ، دوربین عکاسی ، دوربین فیلمبرداری ، لنز های دیجیتال ، پلی استیشن سونی 4 پرو (کنسول بازی های ویدئویی سونی موبایل ) ، تلویزیون ، لوازم صوتی و ... را ارائه می دهد. 
محصولات سونی اصل در فروشگاه ارشاکو با قیمت مناسب عرضه می گردد. 

پس از جنگ جهانی دوم ، ایبوکا به نیویورک سفر کرد تا گواهی اعطای مجوز ساخت ترانزیستور را برای استفاده در کمپانی سونی دریافت نماید. به این ترتیب، یک افسر ژاپنی توانست تنها هشت سال پس از جنگ جهانی دوم با پرداخت 25 هزار دلار، یکی از مهم‌ترین اختراعات جهان را، از آن خود کند. مجله نیوزویک در مورد موریتا نوشت: او مردی بود که به تنهایی تصور جهانیان از تجار ژاپنی را تغییر داد… !
از جمله محصولات کمپانی سونی که به محصولات جاودانه تبدیل شدند می توان به واکمن در سال 1979 ، نوار ویدئویی بتاکم در سال 1982 ، فلاپی دیسک 5.3 اینچی ، سی دی در سال 1983 ، دیسکمن در سال 1984 و البته پلی استیشن در 1994 ، پلی استیشن 2 در سال 2000 ، پی اس پی در سال 2004 ، پلی استیشن 3 در سال 2005 ، پلی استیشن 4 در سال 2013 و پلی استیشن 4 پرو در سال 2017 اشاره نمود. سونی همچنین درسال 2015 برترین گوشی هوشمند جهان را با نام z5 premium معرفی کرد که بسیار زبانزد گردید.

ادامه مطلبنمایش کمتر

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم